Ga naar inhoud


Parabol antenne, mecatronic automatische satellietantenne Astra3?


Asterix12

Aanbevolen berichten


Je stelt nu 2x dezelfde vraag op dit forum. Eerst in een gekaapt draadje van 2007 4 uur geleden en nu hier.

Je geeft niet aan welk type je hebt want Mecatronics heeft diverse schotelmaten.

Ook geef je niet aan in welk land je de zenders van Canal Digitaal wilt ontvangen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het betreft dus een schotel van 60cm breed effectieve schotelmaat. Daar doe je voor de Astra 23,5 in het uiterste zuiden niet veel mee.

De fabrikant heeft een footprint -afbeelding gemaakt die al erg rooskleurig is. Je ziet dat het in de costa's in het zuiden van Spanje en Portugal niet gaat lukken.

Mecatronic-ASR-650-Flat.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar mijn vraag was ofdat iemand weet hoe je deze schotel insteld op 

Een sateliet die canal digitaal doorgeeft. Ik ken ook mensen die wel een kleinere schotel hebben en geen problemen hebben. Maar nogmaals ofdat iemand weet hoe je deze schotel afsteld !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik neem aan dat er een bedieningskastje bij de schotel zit?

Daarop zal je Astra 3 op 23 graden oost moeten kiezen.

Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van je schotel stuurkast.

Bij oudere schotel installaties zal de importeur een software update moeten uitvoeren om een actuele zenderlijst in te lezen.

 

Verder zal je in zuid west europa ontvangst problemen kunnen verwachten  doordat je aan de rand van de footprint zit.

 

Tenslotte heb je een abonnement nldig voor canaldigitaal, je ontvanger dient geschikt te zijn voor de smartcard of het ci module.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-4-2021 om 22:34, Asterix12 zei:

Ik ken ook mensen die wel een kleinere schotel hebben en geen problemen hebben.

Ja, dat zijn mensen met de Eiss-schotel maar die heb jij niet.
Verder heb ik je in het andere draadje al geschreven dat je met de infozender van Canal Digitaal kunt proberen of je de zenders van Canal Digitaal kunt ontvangen.
De infozender CD Info & Nieuws is ongecodeerd. Die zit op dezelfde transponder als NPO 2.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...