Ga naar inhoud


statische electriciteit bij TV


Aanbevolen berichten

Vannacht maakte mijn vrouw mij wakker met de mededeling dat de TV (LED, 9 jaar oud) nog aanstond. Neen dus, gewoon op de standby maar in het donker wel een blauwe gloed op het scherm. Een korte aanraking ergens aan het frame, en het scherm werd zwart. Duidelijk een geval van statische electriciteit.

Nooit eerder gezien, maar dat zegt niet zoveel, maar ook nergens iets over gelezen.

Bij jullie bekend?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan komen doordat de voeding van de achtergrondverlichting nog bij blijft staan doordat de TV een enkelpolige power schakelaar (relais) heeft.  Je kan eens proberen de stekker om te draaien, dan kan het minder worden / verdwijnen.... 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had kreeg altijd een mep bij dat toetsenbord van de iMac in het ene bureau met laminaat op de vloer.

Heb ik ook van alles geprobeerd maar het bleef gebeuren tot zeker 8 a 10 keer per dag.

Toen dat bureau verhuisde naar een andere locatie met een natuurstenen vloer nooit meer een mep gehad van die statische elektriciteit.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...