Ga naar inhoud


1 satelliet 2 tv's


fusha50

Aanbevolen berichten

18 hours ago, Crazy Sat said:

Heb ook zo een probleempje gehad in de mobilhome van een vriend.Die keek overdag naar TV in het woon/leef gebied en s'avonds keek hij in de slaapruimte. Dus niet kijken op beide TV op hetzelfde ogenblik ! Heb een priority switch gebruikt. Gaat nu perfect. Je TV in de slaapruimte is dan de slave aansluiting. Geen problemen met verticale en horizontale gepolariseerd .

image.jpg

Dit is de priority switch (ik geloof van Hama) die ik heb gebruikt maar dan uiteindelijk de lokale SAT toko laten komen voor de monobloc installatie zoals eerder beschreven.  Ik moet ook eerlijk toegeven dat bij mij de setup anders was (2x LNBs --> DISECQ --> Switch --> 2x receivers --> 1 TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Gooi gewoon de LNB er af en plaats er eentje op met 2 aansluitingen. 2e kabel van LNB naar binnen, klaar. Je kan dan zelfs 2 tv's gelijk kijken als en 2 kaarten hebt, ( bv een extra voor 2,50 euro per maand ) heb je niet echte alle zenders zoals op de hoofdkaart, maar toch ruim voldoende om tv te kijken zonder dat de andere tv uit moet. PS, ik geloof NOOIT dat je een camper hebt met een satelliet. Laat staan met een automatische satelliet.

 

aangepast door Denisdaf
Onvolledigheid bij de eerste posting.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Denisdaf zei:

Gooi gewoon de LNB er af en plaats er eentje op met 2 aansluitingen. 2e kabel van LNB naar binnen, klaar. Je kan dan zelfs 2 tv's gelijk kijken als en 2 kaarten hebt, ( bv een extra voor 2,50 euro per maand ) heb je niet echte alle zenders zoals op de hoofdkaart, maar toch ruim voldoende om tv te kijken zonder dat de andere tv uit moet. PS, ik geloof NOOIT dat je een camper hebt met een satelliet. Laat staan met een automatische satelliet.

 

Dit werkt alleen met een vaste opstelling.  Ik weet niet of de topicopener naar meerdere satelieten kijkt. Mocht dat wel zo wezen dan kan hij beter gaan voor een priority-switch.  Scheelt weer kabels en een lnb kopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gerrithoogeveen zei:

Dit werkt alleen met een vaste opstelling.  Ik weet niet of de topicopener naar meerdere satelieten kijkt. Mocht dat wel zo wezen dan kan hij beter gaan voor een priority-switch.  Scheelt weer kabels en een lnb kopen

Werkte ooit met een triplle LNB op een autozoeker.

En idd de bekabeling is een beetje DIY-en, maar zeer goed mogelijk.

Een kabel extra hoeft is cee niet steeds naar binnen het motorhuis van de antenne gaan. Met wat geluk kan je die zo leiden dat die voldoende lang is om de 360° mee te kunnen, maar toch nergens kan achteraan haken, noch in de weg zitten bij het neerklappen van het systeem.

Zo ik OP was zou ik dat zeker eens gaan bekijken wat die mogelijkheid betreft.

Maar of OP daar de nodige kennis voor heeft betwijfel ik daar er in zijn posting wat zaken loshangen al is het dan maar aangaande hoe men zich op fora gedragen moet.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 28-4-2021 om 17:04, fusha50 zei:

ik heb een tv vlaanderen ci module die ik versteek naar gelang welke tv we kijken.

TVV rekent € 2,50/maand voor de 2e kaart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...