Ga naar inhoud


1 satelliet 2 tv's


fusha50

Aanbevolen berichten

Ik heb een camper met een automatische satelliet, ik heb 2 tv's .

De kabel komende van de satelliet is verbonden met een splitter 1 in - 2 out .

ik heb een tv vlaanderen ci module die ik versteek naar gelang welke tv we kijken.

Wat is nu het probleem, op tv1 kan ik alle posten pakken, op tv 2 kan ik niet alle posten pakken 

de posten die ik niet kan nemen zijn :

 

PLAY5

VTM3

VTM4

PLAY6

VTM GOLD

VTM KIDS

KETNET

PLAY7

MENT TV

NATGEO HD

De foutmelding is : "Geen signaal"

 

Als ik de kabel rechtstreeks op de tv aansluit , dan kan ik ook alle posten nemen.

Het heeft iets te zien met de splitter, maar ik weet niet wat, is de splitter niet goed, of kan je dit niet doen met een splitter.

Heeft hier iemand antwoord op AUB.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Aangezien je antenne uitgang van je tv spanning voerend is, kan je geen 2 tv's via een splitter aansluiten.

Wanneer de ene tv 18 volt voor de horizontaal gepolariseerde transponders op de kabel zet, zal je andere ontvanger die bijvoorbeeld een verticaal gepolariseerde transponder wil ontvangen, met 13 volt op de kabel, een conflict veroorzaken.

tegelijk 13 en 18 Volt op een kabel aansluiten geeft kortsluiting.

 

Je zal een omschakelaar moeten aansluiten en de tv die niet gebruikt wordt met de netschakelaar moeten uitschakelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb je het niet goed begrepen.

op tv1 werkt alles. 

Tv1 wordt uitgezet.

Tv2 kan enkel de volgende posten nemen

VRT

Canvas HD

VTM HD

PLAY 4

VTM2

NPO1

NPO2

NPO3

BBC first

de andere posten geven "geen signaal :

 

PLAY5

VTM3

VTM4

PLAY6

VTM GOLD

VTM KIDS

KETNET

PLAY7

MENT TV

NATGEO HD

 

 

Het is niet de bedoeling om beide tv's tegelijk te gebruiken.

De tv waar we alle posten kunnen op nemen is uitgeschakeld en toch kunnen we via deze splitter de posten niet ontvangen op tv 2.

Als ik de splitter gebruik enkel met tv2 gaat het ook niet. Als ik de splitter er van tussen doe gaat het wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nogmaals, je kan geen 2 tv's via een splitter aansluiten op een schotel, omdat de kabels spanning voerend zijn.

 

Afhankelijk van naar welke zender je kijkt staat er 13 of 18 Volt op de antennekabel.

 

Gebruik een antenne schakelaar, geen splitter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Sprietje zei:

Wissel de aansluitingen op de splitter eens om, dus tv1 aansluiten waar nu tv2 op zit en kijk eens wat er dan gebeurt.

Kun je ook het merk en type van de splitter even opgeven.

image.png.5b65ea1d7e3a37fca3a4e7492e77c995.png

Dit is de splitter die ik gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, fusha50 zei:

Ik heb een camper met een automatische satelliet, ik heb 2 tv's .

De kabel komende van de satelliet is verbonden met een splitter 1 in - 2 out .

ik heb een tv vlaanderen ci module die ik versteek naar gelang welke tv we kijken.

Wat is nu het probleem, op tv1 kan ik alle posten pakken, op tv 2 kan ik niet alle posten pakken 

de posten die ik niet kan nemen zijn :

 

PLAY5

VTM3

VTM4

PLAY6

VTM GOLD

VTM KIDS

KETNET

PLAY7

MENT TV

NATGEO HD

De foutmelding is : "Geen signaal"

 

Als ik de kabel rechtstreeks op de tv aansluit , dan kan ik ook alle posten nemen.

Het heeft iets te zien met de splitter, maar ik weet niet wat, is de splitter niet goed, of kan je dit niet doen met een splitter.

Heeft hier iemand antwoord op AUB.

 

als je nu eens op tv 1 PLAY5 op zet , werken dan die zenders wel op tv 2 ? en blijven ze werken als tv1 daarna uit zet ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die splitter is ongeschikt voor satellietsignalen.
Ten eerste is die maar geschikt voor signalen tot 1000MHz terwijl satellietsignalen tot 2200MHz gaan.
Ten tweede laat die switch geen gelijkspanning door om de lnb's en diseqc-switches van voeding te voorzien.
Zie bijgevoegde splitter die wel geschikt is voor satellietsignalen.

 

2-way splitter.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Sprietje said:

Die splitter is ongeschikt voor satellietsignalen.
Ten eerste is die maar geschikt voor signalen tot 1000MHz terwijl satellietsignalen tot 2200MHz gaan.
Ten tweede laat die switch geen gelijkspanning door om de lnb's en diseqc-switches van voeding te voorzien.
Zie bijgevoegde splitter die wel geschikt is voor satellietsignalen.

 

2-way splitter.jpg

Ik heb persoonlijk niet zo goede ervaring met die type splitter.  Ik probeerde toen TVV ontvanger en SKY ontvanger en dat gaf meestal als resultaat veel bitloss op de ontvangers.  Ik heb ook een priority switch geprobeerd maar dat resultaat was eigenlijk hetzelfde.  Het enige positieve aan deze switches was het gevecht tussen beide ontvangers (enkel hielp de ontvanger zonder stroom te zetten).  Als het mogelijk is kun je beter opteren voor een Monoblock met ingebouwde Switch - persoonlijk gebruik ik de Opticum LMTP-4/3H voor Astra 19 en 23 op een 90 cm schotel. Deze is lekker compact en geeft zeer weinig signaal verlies.

nog even OT Ik hoop alleen dat 5G geen roet in het eten gooit want 4G/LTE stoort bij mij al redelijk maar kan door de ontvanger nog bijna altijd gecorrigeerd worden. 5G is al aktief bij mij in de buurt (dichstbijzijnde basisstation met full power is 5 Km luchtlijn)

aangepast door acguest
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, acguest zei:

Ik heb persoonlijk niet zo goede ervaring met die type splitter.  Ik probeerde toen TVV ontvanger en SKY ontvanger en dat gaf meestal als resultaat veel bitloss op de ontvangers.  Ik heb ook een priority switch geprobeerd maar dat resultaat was eigenlijk hetzelfde.  Het enige positieve aan deze switches was het gevecht tussen beide ontvangers (enkel hielp de ontvanger zonder stroom te zetten).  Als het mogelijk is kun je beter opteren voor een Monoblock met ingebouwde Switch - persoonlijk gebruik ik de Opticum LMTP-4/3H voor Astra 19 en 23 op een 90 cm schotel.

Tja een splitter geeft nu eenmaal minimaal 5,5db verlies. Bovendien blijft de voedingsspanning bij de meeste satellietontvanger op de coax staan als je hem uit zet met de afstandsbediening. Die gaat er pas van af als je de ontvanger met de schakelaar aan de achterzijde uit zet.

Ik zou zelf ook geen splitter nemen maar voor in de camper gewoon een coax-schakelaar. Die koop je in Nederland voor €9,99 en is geschikt voor satellietsignalen. Die geeft geen verlies en je hoeft ook niet bang te zijn dat je de ene ontvanger niet uit zet om op de andere te gaan kijken.

Een monoblock kan natuurlijk niet op zijn automatische schotel.

coax-schakelaar.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook zo een probleempje gehad in de mobilhome van een vriend.Die keek overdag naar TV in het woon/leef gebied en s'avonds keek hij in de slaapruimte. Dus niet kijken op beide TV op hetzelfde ogenblik ! Heb een priority switch gebruikt. Gaat nu perfect. Je TV in de slaapruimte is dan de slave aansluiting. Geen problemen met verticale en horizontale gepolariseerd .

image.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Sprietje zei:

 

coax-schakelaar.png

 

1x sat in (DVB-S(2) , 1x TV in (DVB-T(2) of DVB-C(2)) & 1x TV uit (naar je TV) , vermoed ik ??

Of doet die , 1x TV in , ook 0 tot 2400Mhz ??

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-4-2021 om 17:04, fusha50 zei:

Ik heb een camper met een automatische satelliet, ik heb 2 tv's .

De kabel komende van de satelliet is verbonden met een splitter 1 in - 2 out .

ik heb een tv vlaanderen ci module die ik versteek naar gelang welke tv we kijken.

Wat is nu het probleem, op tv1 kan ik alle posten pakken, op tv 2 kan ik niet alle posten pakken 

de posten die ik niet kan nemen zijn :

 

PLAY5

VTM3

VTM4

PLAY6

VTM GOLD

VTM KIDS

KETNET

PLAY7

MENT TV

NATGEO HD

De foutmelding is : "Geen signaal"

 

Als ik de kabel rechtstreeks op de tv aansluit , dan kan ik ook alle posten nemen.

Het heeft iets te zien met de splitter, maar ik weet niet wat, is de splitter niet goed, of kan je dit niet doen met een splitter.

Heeft hier iemand antwoord op AUB.

 

Ik gebruik hier een priority-switch. Wel moet dan 1 van de ontvangers uit staan (standby)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, cookie monster zei:

1x sat in (DVB-S(2) , 1x TV in (DVB-T(2) of DVB-C(2)) & 1x TV uit (naar je TV) , vermoed ik ??

Of doet die , 1x TV in , ook 0 tot 2400Mhz ??

Ach, je moet er toch wat bij schrijven. Het maakt niet uit wat je waar aan sluit en of je het signaal gebruikt om samen te voegen of te splitsen.

 

coax schakelaar.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...