Ga naar inhoud


SAT over IP


MacZOB

Aanbevolen berichten

Heb hierover tot nu toe niets op dit forum kunnen vinden, maar wellicht de verkeerde zoekterm(en) gebruikt...

Wat ik bedoel: DVB-S en S2 en wellicht ook DVB-T2, kunnen bekijken op je computertje via je thuis LAN, zowel via WiFi als bedraad via UTP cat 5 of hoger, en uiteraard een geschikte switch en accesspoint, maar die laatste twee zitten meestal al in de wonderdoos verstopt die je van je intertnetprovider hebt.

De huisgenoten en ik hebben alleen maar belangstelling voor FTA zenders en we willen van grote TV af en in plaats daarvan via de computertjes en/of de tablets TV gaan kijken. Oh ja, en we willen absoluut NIET gebruik maken van de truukjes die kabelmaatschappijen in de modem/routers hebben gestoken om draadloos in huis te kunnen kijken. De 'kabel' komt niet tot bij ons en internet gaat via een DSL lijn, kan als het meezit net wel wel, maar meestal net niet, een HD-TV signaal doorlaten, we zijn dus voor TV aangewezen op DVB-S/S2 en DVB-T/T2. Is overigens goed mee te leven.

Wat ik voor satelietontvangst tot nu toe heb gevonden en mij wel aanspreekt qua mogelijkheden en prijs, zijn, van het Duitse Digistar een Digibit R1, laat tot 4 users toe, of een Digibit twin, laat tot 2 users toe.

https://telestar.de/produkt-kategorie/empfangstechnik/sat-to-ip-server/

Er zijn er vast wel meer die soortgelijks kunnen bieden.

 

Mijn vraag aan dit forum: wie heeft ervaring met SAT over IP? Hoe heeft u e.e.a. aan de praat gekregen? Andere tips en/of op- en aanmerkingen?

 

Met vriendelijke groet,

 

MacZOB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Elke Enigma 2 ontvanger is hiervoor geschikt.

De hoeveelheid tuners die in een ontvanger zitten, bepalen (ongeveer) met hoeveel mensen je tegelijk kan kijken.

 

BV met 1x DVB-T2 tuner kan iedereen tegelijk naar NPO1/2/3/extra en 2x regionale zenders kijken.

Als je dan nog 2 extra DVB-S2 tuners hebt, kom je al een heel eind.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit werkt inderdaad met elke Enigma2 ontvanger.

Ik gebruik daarvoor een Gigablue UE 4K ontvanger met 4 tuners en geconfigureerd met de applicatie 'remotechannelconverter' die het signaal via de UTP kabel naar de diverse clients stuurt.

Makkelijk als je in de tuin via je laptop wilt kijken. 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik de Ultimo 4K met DVB-C, DVB-S2 beiden een FBC tuner. 
Ik kijk op mijn Ipad, ‘waar dan ook ter wereld’ via WIFI of mijn eigen hotspot via een VPN tunnel naar een trancoded stream vanaf de master ontvanger. Afhankelijk van de WIFI of 4G hotspot werkt dat top.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem hier. Werkt als een trein met openpli. Mocht je ook buitenhuis dit willen benutten dan is n zerotier netwerk wel de meest zorgeloze oplossing. Dan heb je het overal ter wereld (mits voldoende upload snelheid van je internet. Reken op 10Mb per HD kanaal indien je het internet op duwt).

aangepast door MySat

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...