Ga naar inhoud


Geen geluid Canal Digitaal...


Gast Dward

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Gisteren geen enkel probleem met geluid maar vandaag wel. Op mijn Mut@nt HD51 heb ik wel beeld maar geen geluid. Al een paar keer een reboot gedaan maar zonder resultaat. Smartcard geheractiveerd en kreeg snel de melding op de laptop dat de smartcard was geheractiveerd. Geen idee of ik de ontvanger dan alsnog een uur op NPO1 moet laten staan? 
Toch de box maar gereboot maar nog steeds geen geluid. Help me!

Uiteraard alle kabels gecontroleerd maar daar zit het niet.

Iemand nog een idee op dit probleem op te lossen? Bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Audio, gele knop. Downmix aanzetten..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Mimisiku zei:

Audio, gele knop. Downmix aanzetten..

Multi channel downmix staat aan
AC3 downmix staat aan,
DTS downmix staat aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog geen geluid? HDMI kabel direct van de receiver naar de TV? HDMI kabel vervangen?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Mimisiku zei:

En nog geen geluid? HDMI kabel direct van de receiver naar de TV? HDMI kabel vervangen?

Alle kabels zitten goed en niets vervangen.
Ik kijk nu via de laptop en de Apple TV. Geluid van Apple TV naar de TV werkt dus geen defect in de TV.
Ik laat de ontvanger wel een uur op NPO 1 staan zoals CD voorschrijft. Gaat waarschijnlijk niet helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat gaat niets aanpassen. Je hebt immers beeld via de kaart. HD51 uitzetten. HDMI kabel even vervangen en de HD51 weer aanzetten…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Mimisiku zei:

Nee, dat gaat niets aanpassen. Je hebt immers beeld via de kaart. HD51 uitzetten. HDMI kabel even vervangen en de HD51 weer aanzetten…

Andere HDMI kabel erin maar 0 resultaat. Wel beeld, geen geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staat het audio van je ontvanger niet op mute?

Werkt de volume regeling van je ontvanger?

 

Als laatste kan je proberen je ontvanger opnieuw te flashen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Staat het audio van je ontvanger niet op mute?

Werkt de volume regeling van je ontvanger?

 

Als laatste kan je proberen je ontvanger opnieuw te flashen.

 

Als hij op mute zou staan dan zou er een icoontje op het scherm moten staan. Dat is niet het geval. Als ik het volume van de tuner verhoog of verlaag dan zie ik he volume balkje langer of korter worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem lijkt toch in de ontvanger te zitten want als ik een opgenomen programma terug kijk heb ik ook geen geluid. Dan lijkt het mij duidelijk dat het geen probleem is dat door CD wordt veroorzaakt. 

 

Morgen maar eens kijken of ik 'm terug kan zetten naar fabrieks instellingen en dan opnieuw kan installeren. 

Dt gaat weer een hoop tijd kosten want het is lang gelden dat ik dit heb gedaan. Iemand tips of zelfs bereid om mij hier doorheen te loodsen?
Bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mixfreak.

Het zal meer te maken gehad hebben met een reboot van de box. Immers worden er in de Release geen fixes doorgevoerd voor zover mij bekend. Daarnaast zal, als dit een structureel issue geweest zou zijn, forums vol met identieke meldingen gestaan hebben.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de nieuwe OpenPli erop gezet en Oscam geïnstalleerd. Had daarna meteen beeld maar nog steeds geen geluid.

Uiteindelijk de HDMI kabel in een andere poort op de TV gestoken en jawel, er is wer geluid. Conclusie: de HDMI ARC poort op mijn TV lijkt naar de klote te zijn.

 

Nu zou ik graag nog willen weten hoe ik alle kanalen (3173 stuks) uit mijn ontvanger verwijder zodat ik een nieuwe schone fastscan kan doen om alleen de zenders die het doen op mijn ontvanger te hebben. 

 

Ik zie in het menu van de ontvanger bij Applicaties > Download plugins > settings ook lijsten van Hans staan voor de astra 1 en 3. Hoe kan ik zien van welke datum deze zijn?

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...