Ga naar inhoud


Elevatiehoek bepalen


Wijn

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, ceesv zei:

Om te beginnen je mastklem omdraaien, zoals in de tekening van sprietje.

Je kan de elevatie dan beter instellen op 35 graden.

Staat de mast wel waterpas?

 

Ga alles nog eens van het begin af aan nalopen. Jullie horen nog van mij. Wel is de verbindingvhier soms erg slecht

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur geleden, Sprietje zei:

Het is gewoon een Triax-schotel die op de lage elevatie staat.

Dus zoals Cees zegt de klem omdraaien. Heb het idee dat de schotel nog verder naar beneden gaat. Maar ik zal het morgen wel zien. Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Volgens mij zit de arm scheef.

Zit de pen wel helemaal goed door het scharnierpunt van de lnb-arm?

Zitten de plastic borgnokken wel helemaal in de gaten van het bracket waar de schotel op gemonteerd is?

klikbevestiging2.jpg

klikbevestiging3.jpg

Borgnokken voor lnb-arm.jpg

 

16241301799833483817114277424344.jpg

16241302904646513679468758847612.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de eerste foto: Zitten die paddestoelvormige nokjes wel helemaal goed door de gaten gedrukt, d.w.z. je moet kracht zetten om de lnb-arm weer terug omhoog te trekken? Het lijkt op de foto alsof de nokjes er net niet ver genoeg doorheen zitten. Dan klopt ook de elevatie-instelling van de schotel ook niet.
Op de tweede foto ziet het er uit dat de lnb-arm wel goed tegen het schotelbracket aan zit.

Ik zie dat bij de duo-lnb de vrijhangende kop hoger staat dan de kop in de klem. Dat is niet goed. De vrijhangende kop moet lager zitten. Hoeveel lager is afhankelijk in welke regio de schotel staat in Europa.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Sprietje zei:

In de Ardèche moet de duo-lnb 18 graden schuin staan, d.w.z. de vijhangende kop (Astra 19,2) lager dan de kop in de klem (Astra 23,5). Controleer dit met bijgevoegde hoek.

 

Hoek van 18 graden.png

Op de duoblock staat wel 19,2 en 23,5. De laatste is astra 3. Op mijn nieuwe kop staan geen cijfers maar ik veronderstel dat dit vlgs hetzelfde systeem werkt.. ikzelf zit vlak bij Prades,niet ver weg van lalevade d,ardeche

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zon staat vandaag om precies 13:00 uur in de richting van de Astra 23,5 in Parades. Span een touwtje of schilderstape precies midden boven van de schotel tot midden over de lnb die in de klem zit. De schaduw moet nu precies midden over de lnb-arm lopen.

schotel met de zon uitrichten.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...