Ga naar inhoud


Géév CD TVV Telesat.


DonTon

Aanbevolen berichten

Bij terugkeer naar Spanje geen signaal meer op TV met DVB S2.  Dual LMB 19/23 Oost Met signaal zoeker en kompas de richting gezocht. Ik ontving een krachtig signaal, echter géén beeld. Nu zenders zoeken met "alle satellieten en alle kanalen" instellingen. Nu vond ik veel kanalen op de  Astra 19.2 oost, allen in SD  Op 23.2 echter niets. Als hij inderdaad de Astra ontvangt zou hij de Canal Digitaal zenders moeten laden maar nee dus. Moet ik bij een dual LMB de 23.2 soms afplakken zodat ik het signaal op de goede LMB krijg?  Wie weet raad?  Het Spaanse commentaar lijkt wel een radio verslag en dan heb ik het nog niet over de manier hoe ze de namen uitspreken. HELP !

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


De kanalen van CDS/TVV zitten op 23.5°. Op 19.2° maar een klein deel muziekkanalen en FTA….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het om een vaste installatie waarbij de schotel en de tv met ingeboude satelliettuner daar gewoon is blijven staan en het na terugkomst niet meer deed?
Bedenk dan dat een duo-lnb via diseqc werkt waarbij de Astra 19,2 diseqc-positie 1 heeft en Astra 23,5 diseqc-positie 2. Zonder dit diseqc-signaal staat de duo-lnb dus op de Astra 19,2-lnb geschakeld. Als het goed is staat de kop van de Astra 23,5 in de klem. Als je dus zonder diseq-signaal de schotel af stelt op de Astra 23,5, staat de kop van de Astra 19,2 ingeschakeld. Tja, dan moet je de schotel draaien om signaal te ontvangen en ontvang je nooit meer de Astra 23,5.
Je ontvangt nu dus de Astra 19,2 schrijf je. Hou je hand (of een stuke aluminium folie) maar voor de kop van de Astra 19,2 en je zult zien dat alle signaal weg valt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed een decoderings probleem omdat de kaart lang niet meer gebruikt is… op Nederland 1hd zetten en dan een heractivering aanvragen via de website en een paar minuten wachten.doet dan wonderen…

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een vaste installatie maar had helemaal geen signaal ook FTA. Nu gelijk de hele installatie vervangen was erg slecht door de zeewind. Eerst een proefopstelling gemaakt. Helaas zonder waterpas. Het lukte na veel geduld de CD lijst te laden. Echter bij het plaatsen aan de gevel zit ik er toch te veel naast. De marges zijn erg klein dat weet ik. Met de analoge ontvanger was dat veel makkelijker. Ik heb wat goede tips gekregen en ik weet nu waar ik op moet letten. Bedankt morgen is er weer een dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...