Jump to content

Welke schijf voor Zgemma H9.2s (twin)

qwyrp
 Share
Followers 2

Recommended Posts

Naar aanleiding van mijn eerdere vraag hier heb ik een Zgemma h9.2s (twin) gekocht.

Ik wil ook zenders kunnen opnemen en dus graag een externe harde schijf aansluiten. Maar welke soort schijf kan ik daarvoor het beste kopen (SSD of HDD, USB of ...ms tutorials)

Ik zie weer graag jullie antwoorden tegemoet :D

1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000

Ik ben persoonlijk geen liefhebber van externe harde schijven. Als je het kunt of wilt betalen, dan zou ik voor een NAS gaan in het starters-segment. Hoeft niet gelijk een Synology met 4 schijven te zijn.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Kijk of er een leuke aanbieding is van een harde schijf van 1 of 2 TB en je kan prima opnemen. 

SSD geeft weinig snelheidswinst zoals je al vaak op het forum hebt kunnen lezen. Als je gaat voor stilte dan zou ik kiezen voor een SSD. Maar goed daar hangt ook een ander prijskaartje aan. Allemaal weer afhankelijk van je budget en wensen.

VU+ DUO 4K / Dreambox 900HD / Wavefrontier T90

Volgens mij heeft een H9 twin een SATA slot waar de harddisk zo’n cm of 5 uitsteekt. Bizar in mijn optiek. Dus om een 2.5” harde schijf ‘in’ te bouwen vind ik ook niet heel tof. Vandaar mijn advies van een betaalbare NAS.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Jacobussateliet
      Goeden dag,
      Kortgeleden een zgemma h2s aangeschaft en met enige moeite de dual lnb 19.2 en 23 zenders gevonden.
      De canal digitaal zenders worden echter niet getoond alhoewel er een geactiveerde kaart in de kaartlezer is geplaatst (er is geen CAM interface beschikbaar).
      Handleiding erbij gepakt en gezien dat via de setup >CI>Common Interface ....to enable to see CAS channels...Maar deze keuze ontbreekt in mijn Menu!
      Hebben andere leden hier ervaring mee of ervaring met de zgemma h2s? Wat is hier aan te doen, via een EXTENSION misschien, om de kaartlezer te activeren.
      CCcam of Oscam via een andere tuner waarschijnlijk wel mogelijk. M.a.w. deze zgemma h2s versie is zo niet te gebruiken voor Canal Digitaal?
      v.gr. Jacobus

• By Gerard 76
      Wanneer ik een enkele film wil wissen geeft ie systeemfout aan,
      of de spinner linksbovenin blijft draaien.

Nu heeft de schijf van 2 Tb die erin zit laatst wel vol gezeten
      zodat ik er geen nieuwere films meer bij kon zetten.

Daarom maar het eea wissen,maar nu dus dit?

Ik zet films die ik op de pc heb staan via de netwerkkabel op de schijf in de PCH.
      Soms wis ik films ook via de pc.

Is dit wel ok,of is de schijf soms flink gefragmenteerd?
      Aangezien ie niet in de pc hangt kan ik hem niet analyseren.

Moet ik hem hiervoor uit de PCH halen of is er een andere optie?
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.