Ga naar inhoud


Welke schijf voor Zgemma H9.2s (twin)


qwyrp

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van mijn eerdere vraag hier heb ik een Zgemma h9.2s (twin) gekocht.

Ik wil ook zenders kunnen opnemen en dus graag een externe harde schijf aansluiten. Maar welke soort schijf kan ik daarvoor het beste kopen (SSD of HDD, USB of ...ms tutorials)

 

Ik zie weer graag jullie antwoorden tegemoet :D

1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben persoonlijk geen liefhebber van externe harde schijven. Als je het kunt of wilt betalen, dan zou ik voor een NAS gaan in het starters-segment. Hoeft niet gelijk een Synology met 4 schijven te zijn.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk of er een leuke aanbieding is van een harde schijf van 1 of 2 TB en je kan prima opnemen. 

SSD geeft weinig snelheidswinst zoals je al vaak op het forum hebt kunnen lezen. Als je gaat voor stilte dan zou ik kiezen voor een SSD. Maar goed daar hangt ook een ander prijskaartje aan. Allemaal weer afhankelijk van je budget en wensen.

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft een H9 twin een SATA slot waar de harddisk zo’n cm of 5 uitsteekt. Bizar in mijn optiek. Dus om een 2.5” harde schijf ‘in’ te bouwen vind ik ook niet heel tof. Vandaar mijn advies van een betaalbare NAS.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...