Ga naar inhoud


VU+ SOLO tuner defect?


teofiles

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik heb hier een VU+ solo waarvan de tuner niets doet geen ontvangst polarisatie blijft op13,7volt staan in de voeding heb de 2 elco's vervangen alle spanningen op de voeding kloppen weet iemand wat er aan de hand is en of iemand een schema van deze ontvanger heeft.

bij voorbaat bedankt

Dreambox 800HD/ dreambox 800SE- V-BOX II Positioner Schotel Channelmaster 1.20m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Afhankelijk van op welke transponder je afstemt zal je tenminste ontvangst moeten hebben op de verticaal gepolariseerde transponders.

Wanneer dat ook niet werkt zal er meer als alleen een schakelspanning ontbreken.

 

Omschakel spanning 13/18 volt zal via een schakel transistor gaan of rechtstreeks uit de processor.

Op dit moment zouden alleen de horizontaal gepolariseerde transponders geen ontvangst mogen hebben, want geen 18 volt op je antenne kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even de voeding gemeten na het vervangen van de elco's en die zijn: 12v-5v-3,3v en nog eens 3,3v dus ik vraag me af waar dat die 18v vandaan moet komen.

weet iemand welke spanningen van de voeding moeten moeten afkomen?

 

Dreambox 800HD/ dreambox 800SE- V-BOX II Positioner Schotel Channelmaster 1.20m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, teofiles zei:

...dus ik vraag me af waar dat die 18v vandaan moet komen...

 

Meestal zitten er step up voltage converters (boost converters) in de buurt van de tuner blikjes.

Die maken van een van de voeding spanningen die gewenste 13 en 18 volt spanning.

 

Leesvoer: Step up voltage converter

                   Boost converter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt dan een andere ontvanger…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...