Ga naar inhoud


Vu+Solo se: opname/weergave problemen


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Ik probeer al enkele dagen volgende opstelling te laten werken, maar ondervind steeds opname- en weergave problemen:

Vu+Solo se met openpli 8.0 en cccam met externe SSD; opname heeft voorrang, voorkeurstuner opname: auto,  ongecodeerd opnemen. 

probleem 1:

een geprogrammeerde opname start pas als ik de op de tv naar de betrokken zender zap, en blijft dan weliswaar wel verder opnemen  als ik van zender verander.

probleem 2:

opnames lijken correct en volledig opgenomen, maar als ik start zie in enkel een zwart scherm met  ondertitels die aan een versneld tempo voorbijkomen. 

Ik heb al wat geexperimenteerd met de instellingen maar zonder resultaat. Het gebeurt ook willekeurig: soms gaat alles goed: zelfs twee gelijktijdige (gecodeerde) zenders gaat soms perfect terwijl anderzijds één enkele opname in de fout gaat.

Soms lijkt het decoderen een probleem maar evengoed lijkt het soms een probleem van de harde schijf te zijn.

Iemand nog suggesties?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb geen Solo SE en dan kan ik daar lastiger op reageren. Openpli ken ik wel goed en ik kan alleen maar aangeven dat er mogelijk iets in de tunerconfiguratie mis is. Bij gebruik van een Duo lnb met twee kabels naar de ontvanger is de standaardinstelling voor wat betreft opnemen gewoon goed en geeft dat mijns inziens geen reden om daar te gaan finetunen. Probeer voor beide tuners eens de ontvangst te controleren door steeds één van beide tuners uit te schakelen en een paar keer te zappen. Mogelijk is een van beide tuner, of kabel of pluggen of uitgang van de lnb niet helemaal lekker. Zolang je dat niet getest hebt blijf je aan het hannesen. Daarna zou ik, om instellingsproblemen, die mogelijk door jouzelf veroorzaakt zijn, te elimineren, de ontvanger flashen en niets herstellen maar opnieuw standaard inrichten met de juiste tunerconfiguratie, een zenderlijst en een cam. En dan eerst eens uitgebreid testen met opnemen zoals het standaard staat. Succes.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ter info:  lnb: triple quad lnb met twee kabels naar de ontvanger. 

probleem 1:

volgende "oplossing" gevonden: de opname niet bekijken zolang de opname actief is. Eens de opname volledig afgerond is  is er geen probleem meer om ze volledig te bekijken. Lijkt me dus een software probleem met openpli 8.0. Er valt mee te leven maar ideaal is het niet.

probleem 2:

John, je voorstel om met de afzonderlijke tuners te testen had ik al uitgevoerd: tuners en aansluitingen werken ook afzonderlijk perfect.

Ook de cam-module en ccam lijken niet de oorzaak te zijn. 

Nu wil ik eerst nog eens een ander Hdd aansluiten en zien wat dat geeft.

Uw laatste suggestie om de software opnieuw te flashen :

- met zelfde Openpli 8.0 versie ? of met een OpenAtv-versie ?

Alvast bedankt. 

 

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een cam module + CCcam, waarom je deze combinatie hebt is mij een raadsel.

De cam heeft sowieso nóg meer beperkingen als de kaart. Vermoedelijk zit daar de oorzaak. En als het in de firmware zou hebben gezeten zou mijns inziens hun forum barstensvol met identieke meldingen hebben gestaan. Als jij de cam persé wilt gebruiken dan loop je al snel tegen zwarte opnames aan. Dus verklaarbaar.

Mijn advies, cam module eruit, CCcam vervangen door Oscam en daarmee is het vrijwel zeker opgelost. Als jij je Cam nodig hebt voor bepaalde zenders, dan zul je de beperking voor lief moeten nemen. Andere images gaan de door de cam module opgelegde beperkingen niet oplossen.

 

OpenATV zal met jouw beperkte kennis (sorry, maar zo komt dat mij voor, ondanks dit 5000 postings) niet oplossen. Gewoon de laatste 8.0 of 8.1 flashen en in eerste instantie kaal installeren. Als dat niets oplevert dan kan je makkelijk met de bewaarde backup terug naar de huidige status.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, John van Dreumel zei:

Een cam module + CCcam, waarom je deze combinatie hebt is mij een raadsel.

CCcam vervangen door Oscam en daarmee is het vrijwel zeker opgelost.

 

OpenATV zal met jouw beperkte kennis (sorry, maar zo komt dat mij voor, ondanks dit 5000 postings) niet oplossen. Gewoon de laatste 8.0 of 8.1 flashen en in eerste instantie kaal installeren. Als dat niets oplevert dan kan je makkelijk met de bewaarde backup terug naar de huidige status.

Ik bedoelde: cam module geprobeerd en cccam geprobeerd: beide afzonderlijk, niet samen.

CCcam vervangen door Oscam : nog uit te testen.

OpenAtv is me wat vertrouwder dan openpli, maar dat terzijde: mijn kennis is inderdaad beperkt: ben een gebruiker die graag wat experimenteert met diverse systemen en decoders maar heb geen technische opleiding genoten. Van mijn eerste analoge decoder tot heden was het al een hele evolutie en het boeit me nog steeds. 

Toch bedankt voor je suggesties.  

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra je Oscam hebt geïnstalleerd verlaat je het menu. Als de kaart correct in de reader zit en het is een CD kaart dan zou je op enig moment beeld moeten hebben. Check dat via het volgende scenario.

  • Druk blauwe toets.
  • Kies Oscamstatus
  • Kies alle readers.
  • De actieve reader(s) staat een kruisje voor. Let op upper card / lower card.
  • Als de lower card voor CD geactiveerd staat en je hebt een CD kaart dan is het goed.
  • Als je een TVV kaart hebt dan de upper of lower CD reader deactiveren en de juiste TVV reader activeren. 
    Klaar.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je niet kunnen werken met oscamstatus dan het volgende doen.

  • In je browser type je ipadresvanjouwbox:8081
  • Het eerste scherm verschijnt.
  • Ga naar readers en activeer de juiste reader. Let op of de entitlements zichtbaar worden
  • In het live log zie je of de kaart ‚gezien‘ wordt.

 

A7D02442-F765-4E31-A0A9-83F15DFFA351.jpeg
 

 

D80E2177-182D-43FE-A395-D02A710AAA9A.jpeg

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat jij met behulp van de WIKI van openpli er zelf uit kunt komen. Mer Google translate kan je die ook in het nederlands lezen. https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=en&tl=nl&u=https%3A%2F%2Fwiki.openpli.org%2FMain_Page&sandbox=1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...