Ga naar inhoud


VU box benaderen via VPN gekoppeld thuisnetwerk


boaz

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis en aan boord Fritzboxen, deze verzorgen een VPN netwerk, ene net 192.168.0.x  het andere 192.168.1.x. Zo kan ik aan boord bijv. probleemloos mijn NAS benaderen en  de IP camera aan boord.
Ik zou dus ook aan boord de VU boxen (duo en een solo) moeten kunnen benaderen om aan boord SAT-TV te kijken. Beide geven echter geen toegang vanuit het andere netwerk. Wel bereikbaar maar geen toegang.
Nu sleutel ik al jaren nauwelijks nog met de sat ontvangers, draaien dan ook openPli 4  (het werkt en doet alles wat ik vraag, dus......) maar staat me iets bij dat ergens een instelling gemaakt moest worden om de box openVoor t te zetten voor toegang van buiten het thuisnetwerk maar kom er niets voor tegen bij de instellingen. Voor toegang vanaf Internet was het een kwestie van portforwarding instellen maar dat is niet iets voor VPN netwerk, boxen zitten gewoon op poort 80.
Wat moet ik aanpassen?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de instellingen van OpenWebIF, staat bij mij onder Applicaties. Kan me vaag iets herinneren dat het in oudere versies in het Instellingen>Systeem menu staat.


Zet HTTP authenticatie uit en HTTPS authenticatie aan en (uiteraard) 'Toegang voor VPN's inschakelen' aan.
afbeelding.thumb.png.410a6e486eca50c589e1e56cc15bbdca.png

aangepast door Alex1970
  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de regels die ik zoek, helaas vind ik bij beide boxen (in expert mode) alleen de onderstaande regel:

Authenticatie voor http streams noodzakelijk       (die ga ik toch maar even testen).
Toch maar eens een moderne image in de boxen laden.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, boaz zei:

Inderdaad de regels die ik zoek, helaas vind ik bij beide boxen (in expert mode) alleen de onderstaande regel:

Authenticatie voor http streams noodzakelijk     

 

De door Alex1970 genoemde instellingen zitten niet in het instellingen menu.

Je moet zoeken bij de [Applicaties] (OpenWebif plugin) in het hoofdmenu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad gevonden. Tsjaa, boxen draaien al jaren, dan ga je vergeten waar sommige instellingen zitten.

Is authenticatie en VPN inschakelen voldoende of moeten er in alle gevallen gebruikersnamen en ww's ingesteld worden. Staat me iets bij dat die laatsten handmatig in een bestandje aangemaakt moesten worden of kan dat via menu, iig nog niet tegenkomen waar dat ingesteld kan worden.

 

Testen kan pas 15 Km verderop. 😉

 

 

aangepast door boaz

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat gegoogled en gevonden. Vrolijke hereniging met DCC en ww aangepast en binnen met root als gebruikersnaam (die wijzig ik later wel).

Denk dat deze vraag als opgelost kan worden beschouwd.

(Telnet, dat dat nog steeds bestaat en nodig is.......) 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...