Ga naar inhoud


AdvancedInternet en toch geen vast IP


boaz

Aanbevolen berichten

Ik heb regelmatig gebruik gemaakt van een netgear Airguard om een IP camera te benaderen vanaf Internet voor geboortebewaking (geen zorg, bij paarden 😉 ).

Kwestie van de internettoegang instellen op advancedinternet en zowel de camera was te benaderen alsook een vast IP adres voor de aircard.

Tegenwoordig heb ik een Fritzbox LTE voor Internet aan boord maar in dat netwerk zit ook een IP camera voor bewaking/toezicht vanaf afstand. Werkt prima.

 

Probleem sinds de laatste weken is dat ondanks de instelling van de APN op advancedinternet dat de box nu bij iedere herstart een ander IP adres krijgt. Nu stuurt de Fritz wel keurig een mailtje met het nieuwe adres en hersteld ook het VPN netwerk met thuis zich na enige tijd spontaan, toch is het vervelend.

Heeft KPN iets gewijzigd aan het APN beleid of heeft de Fritz hier een probleem ondanks instelling van de APN op advancedinternet.

 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zit ook als een tijdje te knoeien met 4G internet. Voor zover ik heb gezien is KPN vooral niet helder over het gebruik van deze APN.

Alle info die ik lees is van 2016 of ouder. Ik heb wel het idee dat je niet zomaar de APN kan veranderen. Dat moet KNP aan je abonnement koppelen.

 

AdvancedInternet wordt misschien niet meer ondersteund. Kijk eens in het KPN forum.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb je een site die een goede uitleg geeft over de KPN APN's.  https://www.vtmgroep.nl/kennisbank/uitleg-over-het-gebruik-van-apns

 

advancedinternet was bij de Netgear een noodzaak om de IP camera te kunnen benaderen en als ik me niet vergis zit de SIM van die netgear nu in mijn Fritz. Met de netgear toen wel alle APN's uitgeprobeerd en (toen nog) alle 3 werkten voor access point, de advancedinternet was nodig voor portforwarding.

je hebt wel helemaal gelijk over de vaagheid van KPN, ik kwam indertijd niet verder dan "het zou toch moeten werken". Info over APN's was bij de helpdesk niet te krijgen, daar moest je heel diep voor gaan graven en iemand "off te record" over spreken.

KPN forum heb ik wel een toegang toe maar echt nuttig is het tot nu toe niet geweest, nog afgezien van de performance van het forum.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Volgens mij is Dyndns setup in de fritzbox DE oplossing voor je probleem. Dan heb je altijd dezelfde URL om de camera's via een poort te benaderen. Mogelijk kun je een dyndns ook in je camera instellen. Bij mij werkt de fritzbox via dyndns en http://www.duckdns.org

 

Moet lukken en het is niet echt moeilijk btw

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...