Ga naar inhoud


VU+ Ultimo 4K na herscan van o.a. 23.5 Oost is het boeket Nederland leeg <NA> in donker grijs


wimtA
Ga naar oplossing Opgelost door wimtA,

Aanbevolen berichten

19 uren geleden, wimtA zei:

Echter de ontvangen zenders zijn worden niet zichtbaar in de bestaande boeketten.

Er even op wijzen dat er 2 manieren zijn om aan een zenderlijst te komen, gewoon scannen met de ontvanger of alles ophalen via de kingofsat lijsten met Dreamset of E_Chanelizer.

Bij het ophalen via de kingofsat lijsten is er verschil ten opzichte van zelf inscannen.

 

Als je een zenderlijst had die werd opgehaald via kingofsat met boeketten, zullen de linken naar lamedb vaak niet meer kloppen in het boeket na een scan met de ontvanger , maar de inhoud van het boeket bleef ongewijzigd, omdat men die zelf moet aanmaken of aanpassen.

Een zenderlijst bestaat uit oa; uit lamedb en dan een aantal tekstbestandjes met verwijzingen erin naar lamedb, 

 

VB hier bij mij voor tv vlaanderen /cd:

inhoud van userbouquet.dbe02=

#NAME TV Vlaanderen - CD NL

#SERVICE 1:0:19:5221:C99:3:EB0000:0:0:0:

#SERVICE 1:0:19:5226:C99:3:EB0000:0:0:0:

#SERVICE 1:0:19:1B76:C88:3:EB0000:0:0:0: enz,,,

 

Waar het op neer komt, na een scan komt alle info in lamedb terecht, dat is de database, zogezegd de hoofdmap, van waaruit met dreamboxedit of een ander settingsprogramma de zenders worden gekopieerd naar een boeket.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is toch maf dat het in 7.3 prima werkt en dat je dan in 8.1 allerlei gekke dingen moet doen om hetzelfde te bereiken?

Nu weet ik uit eigen ervaring dat 7.3 een super werkende versie is en dat 8.1 in meer opzichten problemen geeft.

Mijn advies: 7.3 erop houden en wachten tot in een nog nieuwere versie alles is opgelost.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Allen dank voor de reacties: Het probleem is opgelost.

Wat heb ik gedaan? Een goed werkende backup OpenPli 7.3 versie teruggezet. Nadat ik alles had gecontroleerd of het i.d.d. werkte volgens verwachting, een nieuwe satellites gedownload bij xmlcreator, deze in de VU+  gezet en als test nogmaals gescand op 23,5. Resultaat geen dubbele zenders er meer in er en nog belangrijker het werkte goed.

 

Vervolgens de laatste versie van Openpli 8.1. gedownload en geflashed en de settings teruggezet van de 7.3 versie op het moment dat 8.1. erom vroeg.  Alles nu met het positieve resultaat.

 

Ik heb de indruk dat er ergens in de settings iets verkeerd stond, maar wat?????

 

Nogmaals hartelijk dank, al jullie reactie heeft geleid tot bovenstaande, achteraf gezien een logische oplossing lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...