Ga naar inhoud


VU+ Ultimo 4K na herscan van o.a. 23.5 Oost is het boeket Nederland leeg <NA> in donker grijs


wimtA
Ga naar oplossing Opgelost door wimtA,

Aanbevolen berichten


Dank Eduard07 voor jouw reactie. Echter ik heb qua scannen alles al geprobeerd, maar het blijft hetzelfde. De ingescande satelliet zet de zenders niet terug in het boeket b.v.Nederland. Ik ga zo meteen Openpli 7.1. er eens weer opzetten, kijken wat ie dan doet. Ik weet zeker dat het "vroeger"wel goed werkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, in OpenPli 8.1 werkt 23.5° ook prima. Ik zou eerst een kijken naar je tuner en speciaal je DiseqC instelling.. Geen idee welke LNB comfiguratie je nu hebt..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, in die richting zat ik ook al te denken! Vandaar ook mijn tip eens handmatig 1 satelliet in te scannen, bv de Astra 3. 

 

(Zelf ben ik - o.a. om dit soort risico's - nooit liefhebber geweest van kant-en-klare scan-pakketten.) 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku dank voor de reactie, het scannen op zich gaat wel goed, op alle satellieten, ik heb een rotor opstelling daar ligt het niet aan.

Echter de ontvangen zenders zijn worden niet zichtbaar in de bestaande boeketten. Dus b.v. NPO 1 is niet meer zichtbaar in Boeket Nederland, inplaats daarvan komt <NA> in donker grijs.

1 minuut geleden, Eduard07 zei:

zie bovenstaand

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Eduard07 zei:

Inderdaad, in die richting zat ik ook al te denken! Vandaar ook mijn tip eens handmatig 1 satelliet in te scannen, bv de Astra 3. 

Dat heb ik eigenlijk ook steeds gedaan Eduard, maar lost ook helaas niets op, de bestaande zenders van 23,5 Astra 3B in het Boeket Nederland, verdwijnen dan en worden <NA>  in OpenPli 8.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoedde al dat je een rotor-opstelling had, want ik herken het probleem.

Ik denk dat de schotelinstellingen in je ontvanger niet meer kloppen met de daadwerkelijke schotelstand.

Je zou handmatig even een van de  Astra's  moeten instellen en daarna handmatig scannen.  

1 minuut geleden, wimtA zei:

Dat heb ik eigenlijk ook steeds gedaan Eduard, maar lost ook helaas niets op, de bestaande zenders van 23,5 Astra 3B in het Boeket Nederland, verdwijnen dan en worden <NA>  in OpenPli 8.1

Je moet geen boeketten installeren, maar gewoon even de hele Astra 3 inscannen. Inclusief alle gecodeerde zenders.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

schiet me maar lek maar volgens mij wil <N/A> in een boeket zeggen dat de gebruikte service reference niet gevonden wordt in satellites.xml

dit kan bvb als de boeketten verwijzen naar een zender op 23,5E en die satelliet in satellites.xml als 23,4E of iets anders gedefinieerd staat.

manueel inscannen zal alle zenders wel inladen in het "last scanned" boeket, maar daarmee verdwijnt de <N/A> niet in de reeds gedefinieerde boeketten. Je moet deze terug opbouwen op basis va de nieuw verkregen satellites.xml, bvb via dreamboxedit.

of je laad een kant-en-klare lijst in bvb van Hans waar de service references tussen de boeketten en satellites.xml wél overeen stemmen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan aan van alles liggen en daarom in handmatig instellen van A tot Z m.i. de beste manier om de zenders ingescand te krijgen.

Te beginnen met handmatig Astra 3 opzoeken en vastzetten en helemaal inscannen. 

Van daaruit de andere satellieten inscannen met dezelfde lnb-instellingen.

 

De ingevoerde coordinaten (de woonlocatie) moeten ook kloppen met USALS (als je daar gebruik van maakt).

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of dit een antwoord is, maar wanneer ik de Hans lijst download (via aplicaties dus) dan verschijnt ook bij mij in de Nederlandlijst van Canal digitaal alles in N/A.

Dan scan ik vervolgens ook nog even de CD lijst (op HD in het gewone menu) en voila, alles weer als nieuw.:)

 

Is dit een oplossing?

VU + Ultimo 4k, Solo 4k, triple head, Pli 8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit altijd een risico in kant-en-klare lijsten.

Waarschijnlijk zitten er instellingsfouten in.

 

Zelf  handmatig instellen en scannen kost wellicht meer tijd, maar voorkomt dit soort problemen met voorgebakken lijsten.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem mijn werkende lijst gewoon naar de PC en dan zet ik die bij een trial of nieuwe image gewoon terug met DBE.Nooit miserie met zulke N/A

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kennis van mij heeft ook geen ontvangst meer na het downloaden van die kant en klare lijst.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...