Ga naar inhoud


DCC Berny2.40 en Dreamboxedit openen niet meer.


pirrewit

Aanbevolen berichten

Ik gebruik DCC en Dreamboxedit al jaren voor zowel de Dreambox als de VU Ultimo. Tot verleden week geen probleem maar ik krijg sinds vandaag bij een verbinding de melding "FTP comonent not ready"

Onderaan staat wel FTP connected en Telnet connected  met een groen vlagje maar boven tussen PC en VU/Dreambox blijft de lijn rood.

Ik had deze nacht wel een Windows update met herstart maar dat lijkt mij gewoon toevallig voor dit probleem.Toch?

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Al eens overwogen om de hele boel eens te herstarten en om ook eens het IPadres van de Ultimo te controleren?

Als je in verkenner \\ipadresvanjebox intypt, kom je er dan wel in? Uiteraard nadat je het IPadres gecheckt hebt.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstarten was het eerste wat gedaan is. Dan IP adres gecontroleerd. Dat is/was steeds juist in Dreamboxedit en DCC. Dan volledig uitschakelen en van de stroom gehaald. Dan herstarten. Geen resultaat. Dan software update in menu en herstarten . Open pli 8.1 van 7-11-2021. Geen resultaat.

Dan in verkenner maar daar volgt ook geen verbinding.

Opnieuw flashen wil ik ook wel doen als er een redelijke kans is dat er een oplossing komt. Maar kan er een andere oorzaak/oplossing zijn. Liever dat dan flashen maar geen verbinding in verkenner is toch vreemd.

Kan een LNB een oorzaak zijn . Ik zie ook meer freezes dan normaal.

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het mapje op je pC waar jouw DCC_E2.exe staat is er een *.ini bestand dat je kan wissen en daarna nogmaals DCC_E2 kunt opstarten, waarbij je de verbinding en profiel met of zonder wachtwoord opnieuw kan instellen.

Als je een vast IPadres hebt ingesteld kan zoiets eigenlijk niet gebeuren als bij jou maar ter controle kun je in je router kijken welke apparaten verbonden zijn opdat je zeker bent dat er ook een bedrade verbinding is met je apparaten en pC in dezelfde IP-range en workgroup.

 

p.s. op de achterzijde kijken of de led's van de ethernet aansluiting groen zijn helpt je ook snel verder

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kabels allemaal nog eens losgetrokken en opnieuw ingestoken op de router en alhoewel voorheen alle leds groen waren en flikkerden  doet ie het terug prima.Vreemd maar het is niet anders.

Opgelost bedankt voor de hulp.

  • Like 1

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...