Ga naar inhoud


Radio Streams opnemen


zzzzzz

Aanbevolen berichten

Ik luister tegenwoordig bijna constant naar buitenlandse radio in mijn auto, die ik op voorhand opneem.

Ik wissel daarbij af tussen meerdere landen/talen, en neem ineens 6 opeenvolgende uren radio op, die ik dan omzet naar MP3 en in de wagen beluister.

Voor Spanje heb ik een probleem, en kan ik niet rechtstreeks vanop satelliet opnemen.

De reden is dat ik geen goede ontvangst heb op de transponder waar RNE opzit.

Ik weet wat de oorzaak is (Multytenne Twin), maar die vervangen is niet echt een optie (plaatsgebrek, etc.).

Dus dacht ik van via streams op te nemen, ik heb de internet streams voor RNE Radio 1, Radio 2, Radio 5 en Radio Exterior opgezocht, en daar entries voor gemaakt met DreamEdit.

De eerste keer dat ik dit probeerde, had ik ineens een opname van 6 uur geprogrammeerd (gewoon via het toevoegen van Timers).

Na iets minder dan 2 uur bleek de opname gestopt te zijn (waarschijnlijk verbreekt de server na zekere tijd de verbinding).

De tweede keer had ik 6 opeenvolgende opnames van 1 uur gescheduled, en die keer heeft het gewerkt, ik had 6 opnames van iets meer dan een uur.

De keren daarop echter liep het steeds fout, soms had ik 2 bestanden goed, en dan de rest weer niet meer.

Deze keer heb ik 6 bestanden van een zeer variabele grootte, dat kan dus onmogelijk 6 keer 1 uur opname zijn, de ene is tot wel 6 keer groter dan de andere.

Compressie kan een beetje schelen, maar niet zoveel, je ziet trouwens aan het uur dat hij er iedere keer op een ander moment de brui aan gegeven heeft.

Die 2e al na 8 minuten bijv.

Zijn er andere manieren om op een betrouwbare manier een stream op te nemen?

Indertijd deed ik dit op mijn Dreambox 8000 met Braziliaanse radio, en ook daar had ik dergelijke problemen, dat een opname van een uur soms maar 10 minuten bleek te bevatten.

Ik ga de programma's nu downloaden via internet, maar dat is meer werk dan je zou denken, want elk programma-onderdeel wordt dan als aparte podcast getoond.

 

Zijn er die betere ervaringen hebben, eventueel met een plugin?

Voor alle duidelijkheid, dit is radio die niet versleuteld is, gewoon FTA dus, beveiliging speelt hier dus niet mee.

 

915107867_opnamesrne.png.7336408435cc0d61c5d08f49a6c59cac.png

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik moet bekennen dat ik heel zelden radio opneem, maar tijden geleden luisterde ik tijdens het werken uren Bayern 5 op 19,2 Oost en die liep zonder horten of stoten twee a drie uur. (let wel zonder op te nemen)

Kan het zijn dat reclame of journaal berichten ergens tussen de radio uitzending zit ?

 

Een andere methode van opnemen is die stream van je Vu+ oppikken met de computer en het geluid op de pC vastleggen/opnemen met bijvoorbeeld VLC op windows of linux - Kafeine op linux. Er zijn heel veel mediaplayers voor linux zoals ook Banshee.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een soortgelijke situatie wel werkend, maar is ook wat technischer. In mijn geval staat het op een server geinstalleerd maar dat maakt mijn inziens voor jou situatie niet uit.

 

https://dreambox.de/board/index.php?thread/11598-e2-plugin-shoutcast/

 

Installeer streamripper op je box en neem eens een ander station op

 

Start dit vanaf de commandline, waarbij je zelf de plaats bepaald waar je het opslaat in MP3.

streamripper http://144.217.203.184:8031 -d "/var/temp/" -o never -t --quiet -u "FreeAmp/2.x"

 

Streamripper heeft een helpfile die je op weg helpt bovenstaande te analyseren.

 

Als deze test goed gaat kun je jou URLs gaan testen en zien of het werkt naar verwachting. Indien zo, kun je eens overwegen om dit in te plannen via crontab. Zelf beeindig ik de lopende opname door het proces via Kill af te schieten. Niet het meest mooie, maar het werkt wel.

 

Succes ermee

 

 

  • Like 1

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tonskidutch zei:

ik moet bekennen dat ik heel zelden radio opneem, maar tijden geleden luisterde ik tijdens het werken uren Bayern 5 op 19,2 Oost en die liep zonder horten of stoten twee a drie uur. (let wel zonder op te nemen)

Kan het zijn dat reclame of journaal berichten ergens tussen de radio uitzending zit ?

Ik denk het niet, want wanneer het werkt heb ik wel degelijk een opname van 1 uur.

Ik ga nog eens wat verder proberen op andere manieren.

Probleem is dat ik vaak opneem wanneer ik niet thuis ben, een timer kan ik mooi op voorhand zetten.

Een vaste PC heb ik ook niet meer, en de laptop neem ik mee.


Maar ik ga nog eens proberen met een andere link, nu gebruik ik zo'n M3U8 file, maar ik zie dat er ook streaming mogelijk is met AAC files.

Downloaden van de programma's via internet is trouwens ook niet meer zo eenvoudig bij RNE, 1 uur opname bestaat makkelijk uit 4 of 5 programma's, die dan soms niet de eerste dag beschikbaar zijn, enz.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...