Ga naar inhoud


NPO Nieuws en NPO Zappelin stoppen


di-on-air

Aanbevolen berichten

De totale (bruto) bitrate is niet gewijzigd. Dat is naar mijn weten altijd zo'n 29,2/29,3 geweest.  

  • Like 1
  • Bedankt 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 minuten geleden, Noordzee zei:

De totale (bruto) bitrate is niet gewijzigd. Dat is naar mijn weten altijd zo'n 29,2/29,3 geweest.  

 

Dat stelt me gerust. Ik denk dat het verschil zit in de verschillende applicaties die ik heb gebruikt.

De opnames uit september zijn gemaakt met mijn USB tuner (via SAMcorder) en die van vandaag met de METEK HDD DVB analyser.

Ik vermoed dat de TS opnames die SAMcorder maakt niet 1:1 de transport stream bevatten.

Ik ga dat eens uitzoeken, waarschijnlijk staat er een instelling verkeerd.

Bedankt voor je berichten!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo, KPN en andere distributeurs wijzigen zenderlijst

Ziggo, KPN en vrijwel alle andere tv-distributeurs gaan in de komende weken de volgorde van de zenderlijst voor digitale televisie wijzigen.
 
 

NPO heeft aangekondigd om op 15 december het aanbod van digitale themakanalen te versoberen. De publieke omroep is daarnaast met distributeurs overeengekomen dat de drie overgebleven digitale themakanalen bij alle meewerkende distributeurs op hetzelfde kanaalnummer in de zenderlijst aangeboden worden. Dit betekent dat NPO 1 Extra op kanaalnummer 81 terug te vinden is. Voor NPO 2 Extra is kanaalnummer 82 gereserveerd en voor NPO Politiek & Nieuws kanaalnummer 83.

 

Ziggo later

Nadat Stichting Kabelnet Veendam (SKV) als eerste aangaf de door NPO voorgestelde kanaalnummers voor de digitale themakanalen te gaan gebruiken, laten nu ook andere distributeurs weten dit te gaan doen. Vrijwel alle distributeurs voeren de wijziging direct per 15 december door. Dit is onder meer bij KPN Interactieve TV het geval. Ziggo wacht echter nog enige weken met de wijziging in de zenderlijst. Het kabelbedrijf wil de zenderlijst in de eerste week van 2022 vernieuwen.

 

Bruikleendecoders

De vastgestelde kanaalnummers bij distributeurs zijn alleen van toepassing bij bruikleendecoders die door de distributeur zelf zijn geleverd. Bij gebruik van eigen hardware worden de zenders wel in lijstvolgorde van de distributeur in de zenderlijst geplaatst. Het is dan echter voor de gebruiker wel mogelijk om de zenderlijst handmatig aan te passen waardoor zenders op een zelf gewenste plek in de zenderlijst geplaatst kunnen worden.

 

 

Vandaag op Totaal TV te lezen.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op spreekbuis.nl valt te lezen dat het (Jeugd)journaal met gebarentolk wordt uitgezonden op NPO Politiek en Nieuws.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...