Ga naar inhoud


Tunerconfigratie Vu+ uno 4k se


J0ke

Aanbevolen berichten

Hallo allen. 

 

Ik heb de volgende setup:

 

1x Vu+ uno 4k se met Openpli 8 met DVB-S2 FBC Twin Tuner

4x Inverto Premium Quad Selected Black LNB

 

Mijn vragen:

 

Hoe kan / moet ik de tuner configureren om ook te kunnen opnemen en tv kijken tegelijk. 

 

Kan ik alleen een hdd disk plaatsen of ook een sdd? En wat is de maximum grote voor de harde schijf?

 

Alvast bedankt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom jij Quad LNB’s hebt weet ik niet, want twin LNB’s zou meer dan voldoende zijn geweest om simultaan op te kunnen nemen op meerdere zenders op één satelliet. Als de bedoeling was om simultaan veel zenders op te nemen verdeeld over meerdere satellieten dan had je een Unicable II / Jess setup moeten aanschaffen. Deze setup had helaas wel ‘wat meer’ euro’s gekost. 
De setup is nu als volgt.

Tuner A en tuner B krijgen beide hun eigen kabel vanaf de 4-1 switch, ervan uitgaande dat jij er daar ook 4 van hebt. De tuners stel jij dan in conform de aansluiting van de switches. Voor het gemak zou ik kiezen voor onderstaande setup.

Diseqc A/B/C/D

A=Astra 19.2

B=Astra 23.5

C=Astra 28.2

D=Hotbird.

De andere tuners zijn dan automatisch doorgelust.

Dan kan je tót 13 simultane opnames bekijken op Astra 3 of één op Astra 3 en kijken op een andere satelliet.

Een SSD kan ook. De maximale grootte weet ik zo niet maar 4Tb zou moeten kunnen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. 
 

de quatro lnb’s tja, die had ik nog. 
 

ik heb nu maar 1x 4-1switch. 

(Tuner A en tuner B krijgen beide hun eigen kabel vanaf de 4-1 switch, ervan uitgaande dat jij er daar ook 4 van hebt) 

 

kan je dit wat meer toelichten? Moet ik een andere switch kopen die 2 uitgangen heeft? Waarna er 2 kabels naar de tuner lopen?

 

alvast bedankt. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb ik niets meer aan toe te voegen. 
In de configuratie niet kiezen voor ‘gelijk aan tuner A’ maar gewoon hetzelfde instellen. Eerder ontstonden er problemen met de instelling ‘gelijk aan tuner A’. Geen idee waarom en of dat ooit opgelost is weet ik ook niet.

 

Ik zou, ervan uitgaande dat er géén beperking op een kaart zit, in ieder geval maximaal 13 zenders simultaan opnemen op Astra 23.5. Uiteraard mits dit door de kaart ondersteund wordt, wat nu niet het geval is. Het maximum is, afhankelijk van de op te nemen of te kijken zenders, hoe dan ook maximaal 4. En daarna gaat je kaart plat. Oscam heeft de reader op 4 sids vastgezet dus theoretisch zal de kaart niet heel snel in de strafmodus gaan, maar ook niet meer zenders decoderen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 uren geleden, J0ke zei:

4x Inverto Premium Quad Selected Black LNB

 

8 uren geleden, J0ke zei:

de quatro lnb’s tja, die had ik nog. 

Ik hoop dat je Quad lnb's bedoelt, want Quattro gaat zo niet werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...