Ga naar inhoud


zenderscan niet mogelijk?


boudeman

Aanbevolen berichten

Ik heb een Rebox 4210, maar ik denk wat ik zie en niet begrijp, niet onmiddellijk met de Rebox te maken heeft.

Vaak doe ik een zenderscan voor een specifieke transponder. Ik vul dan in: sat. positie, frequentie, H of V en SR van de transponder. Deze gegevens zijn tot nu toe altijd voldoende geweest om de zenders op een TP binnen te halen.

Af en toe kijken wij naar ITV3 (28.2, 10891, H, 22000). Wij zijn gewend dat de EPG daar het huidige programma en alleen het volgende programma weergeeft.

De laatste weken ontbreekt hier de EPG, zodat ook de programma info er niet is. Lastig.

ITV3 zit ook op 11306 H. Hier vraagt echter de Rebox expliciet om video en audio PID en SID. Een zenderscan van deze TP is daarmee niet mogelijk.

Waarom kan de ene TP wel gescand worden en de andere niet?

ITV3 is op 11306 H nu binnen. Een aangename verrassing is hier dat een volledige EPG beschikbaar is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat de firmware van je Rebox verouderd is. Sky rommelt erg met de tabellen. Die helpen de ontvanger aan de benodigde info.

 

Wat betreft je bevindingen met de EPG, die kloppen met wat er wordt uitgezonden.

Als je afhankelijk bent van de EIT-EPG dan heb je inderdaad geen info meer op 10891H en een volledige EPG op 11306.

CDN zou er verstandig aan doen dit te wijzigen in de fastscan.

EIT_EPG_S2-10891H.jpg.276002d2aede943baf2850f4cf86aa0a.jpg

 

EIT_EPG_S2-11306H.jpg.d9ab231713a1423878400f04d4c29f65.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk nu dat meer transponders op 28.2 (misschien zelfs alle) geen zenderscan mogelijkheid meer hebben, die ze overigens vroeger wel hadden. Kennelijk is er wat veranderd. en de firmware van de Rebox is al jaren niet ge-updated (ik zal morgen nog eens kijken of er een firmware update beschikbaar is). Het betekent dus dat elke zender op 28.2 apart moet worden ingevoerd.

De Rebox is een gesloten systeem, dus ik kan geen epg bron kiezen. Ik merk nu dat in tegenstelling tot vroeger, er nu volledige epg info is bij itv 1-4.

Ik zal later nog eens kijken of voor andere UK zenders op andere TP's de epg info nu ook uitgebreider is geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost. Ik heb een automatische volledige scan uitgevoerd op 28.2 Dit functioneerde en leverde vele 100en stations op. Kennelijk werd hierdoor de satelliet info bijgewerkt, want hierna kon ik weer, zoals gewend, een individuele scan op 1 TP uitvoeren. De laatste keer dat ik een volledige scan had uitgevoerd moet vele jaren geleden zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...