Ga naar inhoud


VU Uno 4k met TVV CI+ module ??? Kan dat werken ???


ON7WP

Aanbevolen berichten

Ik heb een nagelnieuwe Uno 4K en een CI+ kaartje van TVV.

 

Open PLI 8.1

 

Foutmelding:    Smart Cam 803   "your TV is not compatible with your module"

 

Ik heb Oscam softcam draaien zoals in mijn werkende VU+ Solo2 met klassieke CI reader en los kaartje.

 

 

Wat doe ik fout ?  Als ik fastscan wil doen krijg ik ook mijn provider niet te zien, wel telesat en Duitse zoot.

Krijg ik dit uberhaupt aan de praat ?  Ik las wat dat CI+ niet zou werken met Linux ontvangers ???  Worst case heb ik ook nog een andere 4K receiver van Gigablue.

 

DR

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, in OpenPli 8.1 is er heuse CI+ ondersteuning! Je moet aleen zelf op zoek naar de certificaten en deze plaatsen in /etc/ciplus met Attributen 0644… Dan werken in elk geval de op Neotion gebaseerde CI+ modules… Zelf getest met:

 

HD+ Nagra CI+

Quantis CI+ 1.3

CAM803 CI+

Viaccess Secure 6 CI+

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, juist géén CI+ helper. De functionaliteit zit nu standaard in het image..

Zoeken op het internet. Waar anders? 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik "CAM 803 CI+" en "certificate" intyp kom ik nergens....

 

ik heb geen flauw idee waarnaar ik wil zoeken.

Mijn SOLOII met gewone CI kaartlezer en kaart werkt perfect.  Nu krijg ik van TVV zo een CI+ en ik zit compleet vast...

 

Lijkt me nochtans een zeer basic insteek.  Kale doos, openpli 8.1 en kaartje erin om TVV te kijken.   Meer wil ik niet.

 

Als ik fastscan wil doen zie ik niet eens TVV als provider in de lijst.  Ik zit hopeloos vast.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wat M7 wil… De CAM803 is een volledige CI+ en dat werkt uitsluitend in CI+ gecertificeerde apparatuur. CI+ is niet eens een officiële standaard, maar een kartelafspraak om consumenten te kunnen treiteren! Opname blokkeren, tijdslimiet instellen, reclame overspringen verbieden etc.. De content aanbieders willen hun machts en monopoliepositie koste wat kost behouden. Puur en alleen uit winstbejag.. Je mag niets opnemen, kopieëren en alleen kijken… En dat dan nog alleen voor de hoofdprijs. En je moet verplicht reclame kijken. Feitelijk betaal je als consument zelfs voor het reclame kijken (en dat zou andersom moeten zijn). De aanbieders lachen zich ziek…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vti eens proberen?

 

Daarmee werken ci modulen doorgaans zonder problemen plug en play.

De fastscan werkt met Vti zonder problemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, feitelijk zou iedereen die een CI+ aangesmeerd krijgt deze moeten weigeren.. Maar dat doen we niet omdat we toch TeeVee willen kijken en dus zwichten. En DAT weten ze, dus ze gaan gewoon door met beperkende maatregelen. Inmiddels staat de bom op barsten: steeds minder lineaire TV abo’s.. Op den duur trekken de geldschieters zich terug en verdwijnt M7 uit de BeNeLux…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een losse kaart hebt in je Solo, deel je die via OScam via je thuisnetwerk. Die CAM803 stuur je gewoon terug….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar wat is je bezwaar tegen Vti op die ontvanger?

Een andere Enigma ontvanger maakt geen verschil, dat gaat met pli ook niet werken uit de doos.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik zeggen: zet VTi 15 op de box.. Na het opstarten (zonder de CI+ module) op de afstandsbediening ‘blauw’,’groen’,’groen’ drukken voor de software update. Vervolgens aansluiten op de schotel en een TVV fastscan uitvoeren. Op VTM schakelen en nu de CAM803 erin schuiven.. Autorisatie zal dan beginnen….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...