Ga naar inhoud


DM7020HD met CI+ (telenet)


stefke

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Daar mijn 8000 het heeft opgegeven en ik nog een 7020hd (v1) had staan heb ik die maar in gebruik genomen. Nu lees ik dat het ergens mogelijk moet zijn om CI+ aan de praat te krijgen. Kan iemand me op weg helpen? Ik lees van alles... originele dream image, newnigma, ciplushelper,... maar vind nergens een eenduidig antwoord hoe het nu precies moet.

 

Is er eigenlijk iemand die deze combo (telenet tv met een kaartje) aan de praat heeft gekregen?

 

Thanx

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zo een kaartje weekend op m’n DB9204k ontvanger, heb er CI+ helper opgezet en dan getest of de CI module gelinkt werd. 
werk met de image openvision.

andere images ook getest maar geen werking van de CI module met bv newnigma2, deze maakte geen verbinding met de ci module, al zat het er op en actief.

is soms beetje zoeken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Officieel doet/deed de DM8000 helemaal geen CI+. Ook niet met CIplushelpers! De noodzakelijke IOCTL routines ontbreken én de CPU snelheid is te laag... Hetzelfde geldt/gold voor de DM7020HD... Je zou op Nachtfalke eens kunnen lezen in de Postings van  'Arki' of daar inmiddels iets is gewijzigd ..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een vriendin uit Aken met DM7020HD (combo tuner dvb-s2 dvb-c) was ik ook even aan het zoeken.

de CI+ die zij daar gebruikt is van Unitymedia

In haar Sony TV werkte dat direct, maar in de dm7020HD op geen enkele manier en of image dat ik ken.

de Unitymedia CI+ werd niet herkend, de Vodafone CI+ die ik uit Dresden nog had, werd echter wel herkent, puur als test.

 

Ik heb een externe USB hdd aan haar tv gekoppeld en nu kan ze ook opnemen hetgeen voor haar het belangrijkste was.

 

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop gewoon een simpel Enigma2 ontvangertje… Die DM7020 is zwaar verouderd, daar ga je geen reparatie/upgrade meer op loslaten….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan gewoon vergeten! De DM7020 zal geen CI+ accepteren, dan maar geen Telenet TV (of compact blijven gebruiken).. Als je geen investering meer wil doen, dan is dat geheel je eigen keuze…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

In Vlaardingen zul je geen Telenet ontvangen..Gewone CI zal nog wel gaan…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu maak je me toch nieuwsgierig. Zou deze combi in de toekomst nml willen gebruiken als TVVlaanderen stopt met kaarten. Kan/mag/wil iemand jouw image eens testen met Telenet?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo doet het qua Irdeto gewoon in de kaartlezer, Op mijn CI+ slot in de TV zowel met CI+ (Quantis 1.3) maar ook met de AlphaCrypt Classic (gewone CI zonder +) die volgens Ziggo al in 2012!! uitgeschakeld zou moeten zijn.. Voor Ziggo Nagra is wél een CI+ module noodzakelijk….

 

Ik heb @Arki even geraadpleegd en voor de 7020HD is daadwerkelijk een CI+ oplossing.. 

 

Even een scriensjot gemaakt met daarin de benodigde bestanden.

 

84231B32-1C50-4078-89CC-4F173D5598B2.thumb.png.15c57bc31b01b99abdc769eeb2b9446c.png

aangepast door Mimisiku
Extro info
  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...