Ga naar inhoud


Chacon app off Line?


katwezel

Aanbevolen berichten


Bij mij is alles weer in de lucht.

 

Heb bij Shelly vragen gesteld maar wacht nog

wel op wat de oorzaak was.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Con zei:

Bij mij is alles weer in de lucht.

 

Heb bij Shelly vragen gesteld maar wacht nog

wel op wat de oorzaak was.

Chacon nog steeds niet (09:15 maandag) , blijven rustig afwachten

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit staat er op de website van Chacon:

Men zal geduld moeten hebben.

 

WIJ ONDERVINDEN MOMENTEEL STORINGEN IN DE INTERNETDIENSTEN VAN DIT PRODUCT, WAT BETEKENT DAT ALLEEN DE LOKALE BEDIENING WERKT. 

WE WERKEN ERAAN OM DEZE DIENSTEN ZO SNEL MOGELIJK TE HERSTELLEN. 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Dit staat er op de website van Chacon:

Men zal geduld moeten hebben.

 

WIJ ONDERVINDEN MOMENTEEL STORINGEN IN DE INTERNETDIENSTEN VAN DIT PRODUCT, WAT BETEKENT DAT ALLEEN DE LOKALE BEDIENING WERKT. 

WE WERKEN ERAAN OM DEZE DIENSTEN ZO SNEL MOGELIJK TE HERSTELLEN. 

 

 

En hoe kom je aan de lokale bediening?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zal van het door jou te bedienen apparaat afhangen, maar aangezien je niet aangeeft waarom het gaat is je vraag niet te beantwoorden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Jensm zei:

En hoe kom je aan de lokale bediening?

Kan enkel via het wifi ap waar je de toestellen de eerste maal hebt aangemeld , dat bedoelen ze met lokale bediening , bij mij werkte dat

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als ik mij niet vergis is dit RF apparatuur met een wifi of netwerk gateway en een app. Je zou aan RF-link met Home assistant kunnen denken. Daar is wel wat informatie over te vinden, maar dat is niet iets wat je als leek even zomaar opzet.

 

Je moet als leek met een laag budget ongemakken als deze kunnen accepteren. Dat is nu eenmaal het nadeel van een clouddienst. Die kan zomaar niet werken of er zomaar mee stoppen en dat is dus een risico dat je accepteert als je het koopt.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Michel zei:

Als ik mij niet vergis is dit RF apparatuur met een wifi of netwerk gateway en een app. Je zou aan RF-link met Home assistant kunnen denken. Daar is wel wat informatie over te vinden, maar dat is niet iets wat je als leek even zomaar opzet.

 

Je moet als leek met een laag budget ongemakken als deze kunnen accepteren. Dat is nu eenmaal het nadeel van een clouddienst. Die kan zomaar niet werken of er zomaar mee stoppen en dat is dus een risico dat je accepteert als je het koopt.

Toch niet , zijn meestal enkel wifi en geen rf

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dan nog ben je afhankelijk van een cloud dienst. Ik kom op de website vrijwel allemaal RF producten tegen. Is ook lastig te zeggen als men alleen een merk noemt en geen types.

 

Op dat wifi spul kan je in ieder geval niet zomaar andere software (tasmota, esphome o.i.d) zetten dus je bent hoe dan ook afhankelijk van chacon en die blijken dus niet bepaald betrouwbaar.

  • Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zouden ze gehackt zijn, het duurt nogal lang voordat de boel weer gaat draaien.

Te repareren met bitcoins?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...