Ga naar inhoud


Hoe de ingebouwde microfoon van de labtop afschakelen?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

potmeter apparaat: regelt vol luidsprekers is ok

potmeter toepass systeemgeluiden regelt toeters & bellen windows

potmeter google chrome regelt vol youtube

potm Audacity regelt NIKS en on-pc-microfoon blijft geluiden naar pc sturen ??? en da mag niet 

 

Als ik tijdens een opname op de microfoon tokkel, staat dit op de opgenomen passage samen met de muziek, en bij taskbar: luidspreker/rechtermuistoets/opnameapparaten/geluid/opname app krijg ik microfoon niet op 00

Ik gebruik Audacity als audioeditor, maar ook hier regelt de micro niet ????

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Bedankt voor het melden!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

In Windows 11 is het probleem nog veel groter. Daar heeft men maar besloten om de vertrouwde Soundinstellingen af te voeren. Met een truc kan je ze nog wel oproepen, maar de mogelijkheden zijn beperkt. Ik heb hier reeds veel onderzoek naar gedaan, ook in Windows 10. Omdat ik ook de microfoon los moest kunnen koppelen op mijn Laptop, en een aparte opnamekanaal van b.v. internet of een video-meeting moest hebben heb ik eerst wat dingen geprobeerd met "Stereo Mix" , waar je bronnen apart kan in of uitschakelen. Omdat te kunnen doen moet je (meestal) nog een oudere Sound driver hebben en installeren, waar de Stereo Mix nog in zit. Later is die weggelaten bij recentere Sound drivers. Het leek steeds zo op mijn Laptop alsof de microfoon hardwarematig samen gekoppeld was met de Line-In ingang. Uiteindelijk heb ik het programma VoiceMeeter gevonden, waarmee je echt apart elke ingang naar elke uitgang kan koppelen. Ik gebruik hiermee nog een steengoed oudje:  "CoolEdit" opname/mixer programma, waarmee ik elke bron van Internet kan opnemen, zonder dat die Micro in de laptop gaat meespelen.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@on1bes,

 

 

Quote

"CoolEdit" opname/mixer programma

 

 

Ik heb zelf CoolEditPro , zo'n 25 - 30 jaren.

 

Van Dio had ik een opname op tape ( de beste opname die ik heb ) , over gezet naar PC.

Dat moest geknipt worden per nummer, daar ben ik de gehele nacht mee bezig geweest ( knippen op duizenden van seconden ).

De volgende dag gebrand op 2 CD's.

 

Die CD's heb ik ook aan hem gegeven.

 

Daarna is hij ook begonnen aan Heaven & Hell als band.

 

Philips heeft dat concert uitgebracht met geluid en beeld zo groot als een LP.

Iemand van onze groep die had die LP en die heeft er toen DVD's van gemaakt en aan Dio gegeven.

 

Vorig jaar is dit op LP uitgekomen, dus zonder beeld.

 

Het mooiste is dat dat van mij 10 keer beter klinkt.

 

Dio mis ik altijd nog, vrienden zal je altijd blijven.

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

 

@Jan Ambers,

 

Quote

Hoe de ingebouwde microfoon van de labtop afschakelen?

 

Ik wilde niet jou topic 'stelen' :grin: , maar CoolEdit gaf de trikker, dat kom je niet veel meer tegen, sorry !

 

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Een van de enige manieren om je micro af te schakelen (bij veel laptops is Line-in ook samen met Micofoon geschakeld), is het gebruiken van de Voicemeeter app voor windows (ja, twee 'ee" s in meter). Deze app kan als weinige nog de hardware blokken van je soundkaart aan elkaar koppelen, of verbreken. Het geluid van de micro wordt hierdoor niet meer tegelijk met een andere bron opgenomen.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...