Ga naar inhoud


[Duo 4K SE] VTi 15, ontvanger vindt opnamelocatie niet


Koen B

Aanbevolen berichten

 

 

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

Wissel je nu tussentijds de media (niet zijnde een usb media) ontbreekt dus een deel van de bestanden en eigendomsrechten op het media device HDD of SSD dat aan root / superuser toegekend was. Een SSD die niet vanaf setup is geinitialiseerd en geformateerd met bijbehorende rechten ontbreken dan.

 

Dus als je een HDD of SSD media verwisseld moet je altijd het OS / de firmware / het image opnieuw installeren.

 

Dat moet dan typisch iets zijn van VTI. Ik heb pas nog een defecte (de zoveelste 1 TB Seagate) in de DM8000 vervangen door een WD green 1 TB.

Van de oude WD drive, afkomstig van mijn WHS servertje, heb ik alle partities verwijderd met Minitool Partition Wizard.

Na plaatsing in de DM8000 de drive geformatteerd en het werkte meteen, geen issues.  OpenPLi 7.1.

 

De oude Seagate Barracuda 7200.12 werkte nog wel, maar de opnames waren volledig corrupt en niet te herstellen.

Een bekend fenomeen met die dingen, ik heb het talloze malen meegemaakt. De meeste waren type 7200.11.

 

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites


op de hdd staat ook een sqlite database voor de opnames bij VTI en natuurlijk de EPG.dat

maar belangrijker is natuurlijk dat men het filesystem voor root toegankelijk er op heeft staan zomaar een SSD uit een andere machine gaat niet werken

Op 31-3-2022 om 17:52, Mimisiku zei:

SSD moet ‘gestriped’ worden….

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

op de hdd staat ook een sqlite database voor de opnames bij VTI en natuurlijk de EPG.dat

maar belangrijker is natuurlijk dat men het filesystem voor root toegankelijk er op heeft staan zomaar een SSD uit een andere machine gaat niet werken

 

 


Ok duidelijk. Maar voor de volledigheid: de SSD was een nieuwe, uit de verpakking. Dus nog nooit eerder gebruikt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...