Ga naar inhoud


upgraden laptop met ssd


Aanbevolen berichten

Heb een hp laptop.

Serienummer CND6234RL4

Type: PC 1D HP- 260G3

Nu heb ik wat youtube-filmpjes bekeken en als ik het goed snap moet ik de laptop gedeeltelijk ontmantelen. Daar kom ik wel uit.

Maar waar ik niet uitkom is het volgende.

Dat rechthoekige(Opslagruimte dacht ik) ding hoe heet dat en wat is slim te bestellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb eens gekeken naar een filmpje over dit model op Youtube en je lijkt de keuze te hebben tussen een 2.5 inch SATA SSD (rechthoekig en zilverkleurig in filmpje) en een M.2 2280 PCIe NVMe SSD (het lange en smalle onderdeel).

Persoonlijk zou ik voor de laatste optie gaan. Je leest er meer over op Tweakers: https://tweakers.net/reviews/9240/budget-m2-ssds-veel-voor-weinig.html.

Je besturingssysteem moet je sowieso op de snelste drive zetten (NVMe), maar je zou data, foto, films, muziek, ... enz op een goedkopere 2.5 inch drive (SSD of HD) kunnen laten staan.

In dat geval kom je zeker toe met een NMVe SSD van 500 GB en voor de 2.5 inch drive neem je een capaciteit volgens behoefte.

Je kunt je besturingssysteem en je data natuurlijk ook samen op de NVMe SSD zetten, maar dan wordt 500 GB al gauw te klein.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijs verschilt naargelang de hoeveelheid data dat erop kan: 128 GB, 250 GB, 500 GB, 1 TB, 2 TB, enz...

Hoe hoger de capaciteit, hoe hoger de prijs.

Hoe hoger de capaciteit, hoe lager de prijs per GB.

Het komt erop aan te weten hoeveel je denkt nodig te hebben en een beetje reserve voor de toekomst in te calculeren. Met 500 GB en zeker 1 TB kom je al een heel eind.

Zet je er alleen maar een besturingssysteem op, dan zal 250 GB ook al volstaan, maar ik zou eerder kiezen voor minstens 500 GB.

 

Vergelijk eens op Tweakers: https://tweakers.net/solid-state-drives/vergelijken/

Selecteer in de linkerkolom:

  • de capaciteit (met de schuifbalk)
  • het SSD-formaat (M.2 80 mm)
  • SSD-interface (PCI Express 3.0 x4)
  • SSD-connector (M.2)
  • SSD-type (3d v-nand TLC)

En maak vervolgens een keuze (sneller zal ook duurder zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

SSD-type (3d v-nand TLC)

Als ik hierop ga selecteren bij samsung dan hebben ze deze niet als ik goed begrijp. Heb geselecteerd op 500 gb en 1tb en de rest ingevuld zoals u hebt aangegeven. Op maakt een merk niet zo veel uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wijn

Ik heb de HP Z / G3 workstation met die Slot1/M.2 SSD1 erin van 260GB.

Dat is lastig om over te zetten naar een grotere SSD (middels clonemagic) want ik heb niet een tweede slot PCI express 3 en geen externe waar der twee in kunnen.

Je zou het kunnen proberen als er ook een andere SSD aansluiting in zit zoals ik destijds eraan toegevoegd heb een leuke Samsung.

en die dan gebruiken voor een diskbackup met AOMEI backup en UEFI usb stick

 

 

IMG_3129.JPG

aangepast door Tonskidutch
adressant toegevoegd

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor alle zekerheid, je beseft dat nieuw uit doos de laptop niet werkt met een ssd?

Je zal het operating systeem, Windows, moeten overzetten van je oude schijf naar je nieuwe ssd alsook al je programma's en data.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...