Ga naar inhoud


upgraden laptop met ssd


Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, ceesv zei:

Voor alle zekerheid, je beseft dat nieuw uit doos de laptop niet werkt met een ssd?

Je zal het operating systeem, Windows, moeten overzetten van je oude schijf naar je nieuwe ssd alsook al je programma's en data.

 

Eerlijk gezegd had ik dat ook een beetje zitten te bedenken. Maar ik zat te denken dat Windows 10 toch via internet te downloaden is? Of is dat te simpel

Bij het zoeken kom ik op het volgende.

WD Red Plus WD20EFZX 2TB

Is dat iets vlgs jullie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
13 minuten geleden, Wijn zei:

Of is dat te simpel

Ja, daar mis je een stap.

Om windows te downloaden zal er een operating systeem op de ssd moeten staan.

Zonder een systeem op je HDD of SSD doet je computer niets.

Je kan via een USB stick of via een CD-Rom wel het operating systeem installeren, maar daarvoor is enige kennis van de materie onontbeerlijk.

 

WD Red Plus WD20EFZX 2TB kan je toepassen, maar is een normale mechanische HDD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je vraag / onderwerp was:

upgraden laptop met ssd

 

Wat is de reden dat je die wilt upgraden, waarvoor gebruik je de laptop?

 

een advies kan nu alleen in het algemeen gegeven worden, werkt het, blijf eraf.

 

Wil je dat de computer sneller opstart, kan je een ssd overwegen.

Wil je dat de computer sneller werkt, kan je het intern geheugen uitbreiden.

 

Veel hangt af waarvoor je de computer gebruikt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ceesv zei:

Je vraag / onderwerp was:

upgraden laptop met ssd

 

Wat is de reden dat je die wilt upgraden, waarvoor gebruik je de laptop?

 

 

 

 

het is vooral dat ie traag opstart. Verder wil ik niet zo veel erop hebben als bij mijn vaste pc.

Wel wil ik windows 10 erop, kunnen mailen en soms een youtube bekijken. Verder photoshop kunnen bankieren  en misschien vergeet ik nog iets

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Wijn zei:

Heb de hp maar even losgeschroefd om te kijken wat erin zat. Want ik zag dat er nogal wat verschillende formaten zijn. Zie de foto van wat er nu inzit.

16495173786273807225101880103581.jpg

 

 

je beseft dat je mensen op het verkeerde spoor had gezet?

geef eerst informatie omtrent de hardware en dan vraag wat mogelijk is.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij vermeldt toch duidelijk het type-nummer en zegt in de titel dat hij een upgrade met een SSD wil?

Ook een plaatje van de schijf die er nu in zit ontbreekt niet.

Het enige wat niet klopt is dat hij het heeft over een laptop terwijl het eigenlijk een mini-PC is.

 

Uit de reacties van Wijn blijkt wel dat hij niet over veel hard- en software ervaring beschikt.

Tenzij hij over veel tijd, geduld en leergierigheid beschikt zou ik hem toch aanraden om dit werkje over te laten aan iemand met meer ervaring.

 

Wijn, als je het toch zelf wil doen, zorg dan dat je nog over een ander systeempje met Windows beschikt zodat je nog steeds op het Internet geraakt om aan de nodige hulp (info op fora, software, ...) te komen voor het geval het fout loopt met de installatie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Zilverhippie zei:

Hij vermeldt toch duidelijk het type-nummer en zegt in de titel dat hij een upgrade met een SSD wil?

Ook een plaatje van de schijf die er nu in zit ontbreekt niet.

Het enige wat niet klopt is dat hij het heeft over een laptop terwijl het eigenlijk een mini-PC is.

 

Uit de reacties van Wijn blijkt wel dat hij niet over veel hard- en software ervaring beschikt.

Tenzij hij over veel tijd, geduld en leergierigheid beschikt zou ik hem toch aanraden om dit werkje over te laten aan iemand met meer ervaring.

 

Wijn, als je het toch zelf wil doen, zorg dan dat je nog over een ander systeempje met Windows beschikt zodat je nog steeds op het Internet geraakt om aan de nodige hulp (info op fora, software, ...) te komen voor het geval het fout loopt met de installatie.

 

 

Ja ik heb gelukkig nog een vaste pc en tablet. Dus daar kan ik de nodige info uithalen.

En ja ik vind het wel erg leuk om dat uit te zoeken en zelf te doen.

Wil eerst de laptop of zoals jij zegt mini-pc in elkaar zetten met de nieuwe schijf. Als ik weet welke dan is het in elkaar zetten niet zo ingewikkeld. Dan zal ik kijken of ik de volgende stap aandurf. Zo niet dan laat ik de rest door een deskundige doen. Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het verwisselen van de schijf is het eenvoudige deel van de operatie.

Maar wanneer je geen ervaring hebt met het inrichten van een pc met een operating systeem sta je voor een behoorlijke uitdaging.

 

´Maar wanneer je de uitdaging aan wil gaan, stop er dan gewoon een Samsung SSD860 EVO 1TB in.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...