Ga naar inhoud


Gezocht een oranje CD smartcard met overnameformulier.


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

Vandaag iemand uit de brand proberen te helpen met een pracht van een mobiele satellietinstallatie. Na de firmware-upgrade werd Astra 3 netjes gevonden. 
Helaas werkte de 803 CI+ module niet herkend in de Alden HD CI+ ontvanger. De naam deed iets anders vermoeden. Ik had hem al voorzichtig gewaarschuwd dat dit mogelijk niet zou werken. Ik bleek voorziende gaven te hebben en dat zelfs zonder blauwe jurk.

 

Vandaar dat ik een oranje kaart voor de man zoek. Een witte module bleek hij nog te hebben. 
Graag de voorstellen via PM.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een nobel streven, maar hoogstwaarschijnlijk niet erg toekomstgericht. M7 wil nog steeds de 10 jaar oude kaarten afschakelen. Dat had in februari 2022 al gemoeten, al heeft M7 dit uitgesteld vanwege de nieuwe EU regelgeving betreffende de vrije hardware keuze…

De CAM803 wordt een zorgenkindje. Deze echte CI+ is momenteel werkzaam te krijgen d.m.v. CI+ helpers… Echter…. De nieuwste software update wordt hiermee niet geladen. Dit is voorbehouden aan échte CI+ gecertificeerde apparatuur….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarmee zou de combi witte module + kaart de prullenmand in kunnen. Voor zover mij bekend is dát nooit zo geformuleerd. 
Puur het gebruik van de witte, de 701 en de 803 module. Waar jouw info vandaan komt zou ik dan weleens willen weten. Ik ben dan ook benieuwd of Alden een ontvanger / positioner en nog een scala aan andere TV’s gebruikt in de camperwereld überhaupt nog kunnen werken.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal! Men wil de Seca3 tunnel uitschakelen waardoor CAID 0100 niet meer werkt. Onze oranje kaarten zijn feitelijk Nagra kaarten. De witte module is dan ook gewoon een Nagra module met de keys van M7. Een oranje kaart werkt in deze module als Nagra kaart. Om die reden werken kanalen als Mezzo en France 2HD ook i.c.m. deze module. Echter…. dit is maar een tijdelijke periode. Nieuwe oranje kaarten worden niet meer uitgegeven waardoor de uitfasering feitelijk allang is begonnen. De oude kaarten gaan echt wel een keer stuk en worden niet meer vervangen.. Zo duwen ze je vanzelf naar de CAM803… En die werkt uitsluitend in CI+ mode (hetzij geknutseld, hetzij in gecertificeerde apparatuur)…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

O dat zou fijn zijn. Super bedankt. Ik stuur jou zo een PM met mijn NAW gegevens.

Ik neem aan dat deze nog geregistreerd staat op jouw naam dus die gegevens wisselen wij dan wel uit.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...