Ga naar inhoud


Ziggo zenders bekijken op VUplusUno4kSE


PVantrimpont

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik alle Ziggo kanalen bekijken op de VUplusUno4kSE (en bij voorkeur ook opnemen)? Ik gebruik een oude Ziggo/UPC/Casema kaart die het voorheen goed deed op een Humax 5200 box (die inmiddels defect is en niet herstelbaar) en open PLI software. Alle kanalen worden herkend, inclusief de naam van de uitzending op dat moment (waarschijnlijk gaat dit deel van de informatie over de internet aansluiting), maar alleen bij de FTA kanalen heb ik daadwerkelijk een beeld...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Door middel van de aanschaf van een abonnement bij Ziggo kan je deze zenders ook daadwerkelijk zien. 
Wat wel van belang is, is dat je een Irdeto kaart krijgt en geen Nagra zoals voormalige UPC klanten. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die kaart zit nu in je VU+Uno4Kse?? Kwestie van OScam als softcam installeren en een bijpassende oscam.server voor jouw Ziggo kaart…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Ziggo abonnement en toch lukt het niet met de oude of de nieuwe Ziggo/Irdeto kaart in de VUplusUno4kSE  (ik vind de huidige media box van Ziggo niet zo fijn). Misschien heeft het te maken met de instelling van VUplusUno4kSE: software, instelling tuner? Wat is een bijpassende oscam.server voor de Ziggo kaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De softcam ‘OScam’ heeft configuratiebestanden nodig. Deze staan in /etc/tuxbox/config/oscam. Openpli ‘levert’ alleen configuratie voor Canal Digitaal en TV-Vlaanderen (satelliet). Voor Ziggo heb je een andere ‘oscam.server’ nodig. Via Google of zoeken in het ‘Ziggo’ sub-forum alhier.. Je moet alleen even weten welke CAID jouw kaart heeft… Verwacht 0604 gezien de leeftijd… Let wel dat OpenPli alleen werkt met Irdeto kaarten van Ziggo (Voor de Nagra kaarten is meer nodig)…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zowel een oude Irdeto Casema (=oude naam van Ziggo in de Haagse regio) kaart met nummer 40 als een recente Irdeto Ziggo smartcard met nummer 10: kan ik hieruit de CAID afleiden? Zouden deze kaarten moeten functioneren met OScam + bijpassende oscam.server?

aangepast door ceesv
Kaartnummer verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

De CAID kun je alleen zien als je een correcte oscam.server hebt... Daarmee toont hij de kaartinfo en entitlements..

 

Je mag me ook een PM sturen... Geef ik wel een correcte server....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat ik uit naam van @PVantrimpont mag reageren…

Heb via PM getracht hem te helpen, maar dat leidde niet tot succes… Gezien zijn ontbrekende kennis in de materie heb ik hem uitgenodigd bij mij thuis.

Vanochtend is hij langsgeweest. Bleek dat hij CCcam2.3.2 en OScam had geïnstalleerd. Bij een herstart komt automatisch CCcam2.3.2 ondanks het feit dat OScam als standaard is geïnstalleerd (heb dat al eens eerder hier gelezen). CCcam2.3.2 ‘kaapt’ de interne lezer en OScam geeft dan ‘Error 16 - Device busy’. OScam startte weliswaar, maar geen toegang tot de kaartlezer!

Via Applicaties - rode knop - CCcam2.3.2 verwijderd. Box herstart en OScam als standaard ingesteld. Keurig beeld op de gecodeerde Ziggo kanalen… Meteen de OScam 11711 erop gezet en een ‘Full-Backup’ gemaakt…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...