Ga naar inhoud


Met HDMI van Ipad naar TV


Charly01

Aanbevolen berichten

Wij zijn 8 maanden per jaar op weg met de camper, vaak zover dat ik de sat. schotel niet kan gebruiken.

Nu aan het experimenteren met mobiel internet.
 

Canal Digitaal op Ipad op middelmatige kwaliteit 0.6 Gb per uur.
Ik had gedacht eenvoudig met een Apple lighting adapter en een HDMI kabel het beeld naar de TV over te brengen, Netflix, YouTube,  eigen foto‘s en films geen probleem. Maar CD dus wel. Wel audio, geen beeld.

Technische service CD zegt dat ze geen verstand hebben van HDMI kabels ( zou voor mij overigens als techneut reden voor ontslag zijn).


Kan het zijn dat dit opzettelijk gedaan wordt door CD?

 

Oplossingen? Ik wil graag het lage verbruik houden.

 

Groeten Charles

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welk type iPad gebruik je?

Afspelen van CD TV content vanuit de iPad direct via HDMI naar de TV is niet mogelijk.

Er zijn 2 opties…

 

Optie 1 via AirPlay op de TV maar dan moet de TV wel over b.v. AirPlay 2 beschikken maar dat is meestal bij de camper TV’s niet het geval.

Hierbij gaan de beelden direct vanuit de iPad naar de TV.

 

Optie 2 is casten d.m.v. b.v. een Apple TV, minimaal HW versie 4 of Apple TV HD.

Hierbij verbindt je het kastje via HDMI met de TV, het TV signaal wordt dan door Apple TV draadloos opgevangen en via de HDMI kabel op de TV weergegeven.

Een Google Chromecast is ook mogelijk maar een Apple TV zou mijn voorkeur hebben.

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrijf dit uit eigen ervaring.

Mij is het nog niet gelukt en ik gebruik een iPad Air 4e generatie met USB-C.

Nu heb ik het ook niet uitgebreid onderzocht omdat ik die vraag al eerder op het Apple forum voorbij heb zien komen en ikzelf daarvoor een Apple TV 4 gebruik heb.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wil je dit laatste dan toch even toelichten….

Aan de IOS FW zal het bij mij niet liggen want ik gebruik de meest recente FW en de laatste HW versie iPad.

Misschien dat het wel met de recente iPad PRO wil lukken…?

 

Streamen van CD app content via AirPlay naar een daarvoor geschikte TV lijkt mij geen probleem te zijn maar daar gaat het onderwerp niet over.

TS wil zijn nog onbekende type / uitvoering iPad via een HDMI verloop kabel op een nog onbekende TV aansluiten en dan 1:1 de op de iPad afgespeelde CD kanalen op de TV weergegeven.

Zoals ik al schreef lijkt mij dit om de uiteenlopende redenen direct niet te kunnen.

Zolang TS niet verteld wat voor apparatuur hij gebruikt zullen wij moeten blijven gissen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

……dus niet alleen welke IOS maar ook welk type iPad.

Daarnaast is het interessant hoe hij de data naar de TV streamt, dus direct via een op de iPad aangesloten HDMI kabel?

Ik ben benieuwd.

 

Zelf kan ik het nu niet meer proberen want ik beschik nu niet meer over een USB-C - HDMI verloopkabel.

 

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen , sorry

Het duurde even de antwoorden te krijgen, heel digitaal is hij niet.

Model A1460*  dus de 4e generatie

 

en speciaal als kenrmerk / eigenschap:

Quote

Ondersteuning van synchrone weergave en video-uitvoer: tot 720p via Lightning-naar-digitale-AV-adapter en Lightning-naar-VGA-adapter (beide afzonderlijk verkrijgbaar), afspelen van video tot 1080p

 

Het iOS 14 die hij van 2020 erop heeft.

aangepast door Tonskidutch
bericht aan

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oftewel het modelnummer is foutief genoteerd of de iPad is uit het jaar ‘Kruik’ want het modelmummer A1416 is van begin 2012, zie bijlage, en de iPad is dan van de 3e generatie.

Maar goed, op zich is dit nog niet eens zo boeiend want hieruit kan ik nog steeds niet opmaken dat het streamen van CD app content via een HDMI kabel naar een willekeurige TV functioneert.

 

 

4FE1AB0A-20EE-42DA-B5E6-926A388C5FEC.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk is dat een oude kruik @Jürgen

ik heb niet iets anders beweerd

Screenshot_36.thumb.jpg.9c44fa4f14450b470baf1a3f5258e2ad.jpg

 

hoe jullie daarmee onderweg zijn weet ik ook niet alsmede of jullie de reeds vermelde adapters hebben en of gebruiken.

mijn pC heeft geen probleem met een directe / indirecte HDMI aansluiting op de TV om de weergave van de genoemde Apps te kunnen volgen

 

 

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de simpele reden dat ik niet meer over een passende kabel van USB-C —> HDMI beschik kan ik het ook niet meer testen en laat ik het verder hierbij zitten.

Ik beroep mij uitsluitend over mijn begin dit jaar uitgevoerde test met mijn iPad Air A2316 (software versie 15) en i.c.m. een goede verloopkabel.

 

Die functioneerde wel goed met mijn MacBook Pro maar niet met deze genoemde iPad.

 

Maar ja, het gaat eigenlijk om de vraag van TS maar die is in geen velden of wegen meer te bekennen….😉

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...