Ga naar inhoud


Met HDMI van Ipad naar TV


Charly01

Aanbevolen berichten

Het is inderdaad zo dat de topic starter @Charly01 wel een en ander nader had kunnen toelichten.

 

Men zegt als trotse bezitter apple's aansluiten en gaan met de banaan / appel. Zo is het zeker niet.

En laten we eerlijk zijn een aantal rotte appels en iOSses waren er ook de afgelopen 10 jaar. :whistle:

 

Heel veel heeft met die licenties en rechten te maken die Apple liefst zelf via haar App Store aanlevert.

Alsook de NEP hardware / kabels etc. die niet wil werken.

Als ik bedenk dat men qualcomm in de ene apple heeft en intel in de andere apple en weer eigen cpu's ontwikkeld en in rechtsstrijd verwikkeld is wegens de patenten, is er nog al wat onzekerheid per model en hardware.

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet dat ik een Apple adept ben, maar prefereer ze qua gebruik toch boven Androïd. Dat de boel meer gesloten is neem ik op de koop toe. Heb ook niet zoveel eisen. Gebruik mijn telefoon voor bellen, WhatsApp en een beetje surfen.. Dat ik nog Canal Digitaal had kon ik met de Apple TV kijken op mijn TV… Overigens kwam die App heel erg laat op de markt…. Echt mobiel streamen heb ik nooit gedaan.. Op vakantie heb ik sowieso geen drang naar TV….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch, volgens mij heeft dit probleem allemaal niets te maken met Apple, Android, IOSses etc maar uitsluitend met de aanwezigheid van de kopieerbeveiligingstechniek DRM.

Nogmaals, ik begrijp de vraag ook nog steeds niet, gebruik een TV met geïntegreerde AirPlay 2 of een castapparaat zoals de Apple TV HD of Google Chromecast, probleem verholpen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees in dit draadje niets over het netwerk dat de topic starter nodig heeft om te kunnen casten, op locatie.

Casten naar TV of Apple TV / androidTV box  (NV Shield o.i.d.) is natuurlijk 'the way to go' maar dan moet er wel een netwerkje gecreëerd worden met het streaming device en de IPad.

Aangezien ik geen Apple apparatuur bezit kan ik echter niet verder helpen, maar er zijn genoeg Apple fanboys die zich er in kunnen verdiepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TS schreef in zijn OB….. ‘Nu aan het experimenteren met mobiel internet.’.

 

Dan is mijn veronderstelling dat hij zijn mobile telefoon als mobile Hotspot gaat gebruiken dus zo een intern netwerk creëert.

Maar ja, zolang TS hier niet verschijnt om tekst en uitleg te geven kunnen wij beter stoppen met reageren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Beetje late reactie maar toch.

 

Mijn ervaring;

Apple lightning naar HDMI adapter geeft inderdaad geen beeld, wel geluid

Blijkbaar afgeschermd door CD.

Streamen naar chromecast / apple tv werkt wel maar niet stabiel (en traag vind ik)

Sinds er een CD app  voor de Apple TV  is gebruik ik die wel vaker bij uitval satelliet signaal of terugkijken. 

Is ook prettiger mee te werken dan streamen. Beeld is redelijk maar kijk toch liever via satelliet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-5-2022 om 11:37, Jürgen zei:

volgens mij heeft dit probleem allemaal niets te maken met Apple, Android, IOSses etc maar uitsluitend met de aanwezigheid van de kopieerbeveiligingstechniek DRM.

 

Omdat Nederbelg het Topic weer een beetje uit de put dregde kom ik er toch nog even op terug.

Een kopieerbeveiliging als die HDCP kan er wel mee te maken hebben, maar als mijn TV als monitor aangesloten is op mijn pC dan belet de monitor zelve en of de kabel niet dat ik een digitale weergave van de inhoud kan zien op het toestel. Immers de pC voldoet aan de HDCP voorschriften.

Jullie iPad zou ook daaraan moeten voldoen, maar dat blijkt niet het geval als je een tweede beeldscherm aansluit.

Dat is toch heel raar van de iPad om die Lightning naar HDMI aansluiting gewoon op een groter beeldscherm waar geen risico en noodzaak voor een kopieer beveiliging nodig is te beperken. ????????????? Je doet niets illegaals.

 

Hoe via Lightning / USB-c het retourkanaal tot stand komt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik in het verleden verschillende presentaties van een Macbook en ook een iMac op een grote platte TV voor klanten afspeelde. Alsook alles dat nu op mijn pC via een TV app of streamingdienst app gewoon kan weergeven op een grote "monitor".

 

het "naar een apparaat casten dus zenden" is handig en dat zouden al die Appels in je thuisnetwerk moeten kunnen

Dat ze zoals jullie schrijven geen directe verbinding accepteren die beeld + geluid weergeeft op de grotere monitor via een kabel is dan volgens mij een ontwerp fout omdat de HDCP receiver niet wordt geautoriseerd door de HDCP Transmittor.

 

Quote

Authorized Device. An HDCP Device that is permitted access to HDCP Content is referred to as
an Authorized Device. An HDCP Transmitter may test if a connected HDCP Receiver is an
Authorized Device by successfully completing the following stages of the authentication protocol
– Authentication and Key Exchange (AKE) and Locality check. If the authentication protocol
successfully results in establishing authentication, then the other device is considered by the HDCP
Transmitter to be an Authorized Device

bron de pdf hier https://www.digital-cp.com/sites/default/files/specifications/HDCP on USB Specification Rev2_2.pdf

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...