Ga naar inhoud


Gigablue quad plus HD volledig flashen zonder driver updates


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

Heb een gigablue quad plus HD waarmee ik in perfecte kwaliteit HD zenders kon doorstreamen in huis en daarbuiten via 4G,

alles werkte perfect met openvix 5.3, ik dacht, deze image is al van 2018, we gaan deze eens updaten voor de kabel tuner en sat tuner te updaten zodat die beter werkt, heb er 6.2 opgezet en die heeft dus de drivers ge-update en andere bestanden en het stream kwaliteit was opeens verlaagd naar een 480 kwaliteit wat daarvoor 720p was, 

in Google wat rond geneusd en zag dat dit door de driver updates was dat ze dit verlaagd hebben, dacht dan, ga terug 5.3 eropzetten en deze versie flashen weer maar de drivers zijn blijven hangen na weer terug te gaan.

bestaat er een optie om de ontvanger weer volledig naar de versie te brengen zoals ervoor met de 5.3 waarbij het streamen perfect werkte met transcodeerinstellingen ????

moet toch mogelijk zijn om de box naar de versie terug te krijgen zoals een week geleden.

 

hoop dat er iemand dit probleem kent en weet hoe het kan opgelost worden.

alvast bedankt.

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan beter vooraf aan het nieuwe image flashen zo'n vraag stellen.

 

Meestal worden oudere images niet meer ondersteund via een download feed waar drivers en plugins in staan/stonden.

Maar je probleem van de stream kwaliteit qua resolutie moet aan te passen zijn in het nieuwe image, volgens mij staat dat onder transcoding instellingen

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

Je kan beter vooraf aan het nieuwe image flashen zo'n vraag stellen.

 

Meestal worden oudere images niet meer ondersteund via een download feed waar drivers en plugins in staan/stonden.

Maar je probleem van de stream kwaliteit qua resolutie moet aan te passen zijn in het nieuwe image, volgens mij staat dat onder transcoding instellingen

 


ligt aan de drivers die geen hogere snelheden meer toelaat daarop voor streaming, en dat de oude images geen update meer doen en zelf de update link niet meer werkt weet ik, is geen probleem, de transcoding staat er standaard op en werkte voorheen perfect, is door die driver updates dat het niet meer werkt, kan enkel de poort en snelheid en kwaliteit aanpassen, heb dit al op maximum gezet maar het blijft lage kwaliteit.

daarom dat ik zoek naar een image van openvix of een andere van 2018 of ouder dat alle drivers ook verwijderd en als een nieuwe versie wordt geïnstalleerd zonder updates te moeten maken.

 

ga anders nog eens proberen om de ontvanger met fabrieksinstellingen terug te zetten want krijg zelf de opstart logo enz van de laatste versie, dus heeft gewoon alle updates laten staan en de oude versie opgezet zonder iets te wissen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

probleem opgelost, image van 2015 opgezet (is een reserve ontvanger) en poort op 8001 gezet en terug weer full HD beeld op bv ARD 1 HD via stream.

het zit hem dus in de drivers.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik OpenATV 7.1 op dezelfde ontvanger en wanneer ik het signaal als IPTV doorstuur (WAN) blijven beeldresolutie en audioformaat onaangetast.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Dreeke zei:

Ik gebruik OpenATV 7.1 op dezelfde ontvanger en wanneer ik het signaal als IPTV doorstuur (WAN) blijven beeldresolutie en audioformaat onaangetast.

Heeft denk ik te zien met welke poort je gebruikt en of de drivers zijn aangepast voor streaming, op 8002 werd de kwaliteit gedaald naar een 480 beeldformaat met slechte lage beeldkwaliteit als resultaat, zette ik het terug op de poort 8001 (officiële streamingpoort) dan gaf die het beeld door zoals de ontvanger het ontvangt, VRT canvas en andere VRT zenders via kabel in 1080i en ard HD via satelliet in 720p.

ga het nu niet meer aanpassen, het werkt weer zoals voorheen, en dat is het belangrijkste.

nu is het idee, niks meer aan veranderen nu het werkt, en dat is het belangrijkste.

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij OpenATV heb je twee mogelijkheden, 1) je streamt het kanaal in de oorspronkelijke resolutie (en dan kan het zelfs UHD zijn die je niet op de ontvanger zelf kunt zien!!) 2) je kijkt naar de 'getranscodeerde' stream, bedoelt voor mobiel gebruik, deze is lager in bitrate (adaptief of zelf in te stellen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...