Ga naar inhoud


Zwart scherm bij opnames + afspeeltijd bizar


Neosphinx

Aanbevolen berichten

Hello,

 

Na een beetje geprutst te hebben met plugins kon ik op een gegeven moment niets meer van men nieuwe opnames bekijken.

De timers zelf instellen was niet zozeer een probleem. Dat lukte prima.

Als ik daarna naar het recording overzicht ging zag ik dat alles prima opgenomen was maar eens dat ik probeerde af te spelen kwam er een zwart scherm met een bizarre aangeving van speeltijd -1360 min ofzo.

 

Heb een vu+ solo2 met OpenVix 808 erop.

 

Dan maar volledig de hele image terug clean geinstalleerd. OSCAM erop en lijsten ingeladen en neemt terug op zoals het hoort.

 

Wat ik had geinstalleerd:

 

Picons uit de feed.

Verschillende skins (allemaal eigenlijk die in de feed te vinden zijn)

Dreamexplorer

 

Heeft er iemand al een gelijkaardig probleem gehad en gevonden aan wat het lag? Ik had gelezen dat het aan de skin kon liggen, maar heb getract deze terug op de default te zetten maar dat gaf niets. Als het aan dreamexplorer ligt, installeer ik het niet meer maar is er dan een andere makkelijke manier om men geripte dvd'tje (MKV file) te bekijken op de harde schijf van de vu+?

aangepast door Neosphinx

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites


altijd een lastig issue geweest met het vinden van 'n fout

wegens de informatie die aangereikt wordt

 

de drivers voor de VU+ Solo2 zijn helemaal op de schop gegaan en zijn verbeterd (24 december 2013)

MKV's afspelen bleek daarmee prima te lukken

 

zet je een image erop waar weer oudere drivers instaan, moet je wel dat image nog even updaten...

opdat de nieuwe drivers geïmplementeerd kunnen worden na herstart

 

(hoe dat werkt bij OpenVIX kan ik je echter niet vertellen)

 

had je dat aspect al meegenomen in je tests?

ciao

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste openvix release dateert van 2013-Dec-21. Die heb ik ook erop gezet maar als je zegt dat die pas 24 December gewijzigd zijn kan dat idd wel het probleem zijn icm een plugin dan want kale versie 3.0.808 met dan enkel OSCAM 8625 geinstalleerd speelt ie zonder problemen af.

Afspelen van de MKV bestanden lukte wel via die plugin dreamexplorer maar zo onmiddelijk met kale vix kan ik niet onmiddelijk een methode vinden om die files te benaderen (staan in folder op harde schijf maar deze is verschillend van de opname-folder). En dan met het opnameprobleem heb ik dreamexplorer er maar afgesmeten. Misschien is er een alternatieve methode om de files te benaderen zonder installatie van plugin maar dat kan ik niet zo onmiddelijk vinden.

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt waarschijnlijk aan mij dan, maar ik heb nog geen mediaplayer toestand gevonden in de image. De codec is nochtans wel aanwezig anders kan die niet via dreamexplorer werken.

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dat van die mkv's is men eigen kortzichtigheid. Blijkbaar als je in de opnames gaat kan je van folder wijzigen en dan naar de folders van de MKV gaan zonder enige plugin. Had vandaag weer zwart beeld bij een opname en timer die niet klopte. Nog wat verder testen tenzij iemand een uitleg heeft.

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...