Ga naar inhoud


Software om geluid in opgenomen video te verbeteren


gerrit B

Aanbevolen berichten

Ik heb een video opname waarbij het geluid zachtjes is en regelmatig wordt overstemd door wind geluiden.

Als je goed luistert met een koptelefoon op dan kun je wel horen wat er gezegd wordt maar het is de bedoeling dat deze video wordt afgespeeld voor een grotere groep mensen en die kan ik niet allemaal aandachtig met een koptelefoon op laten luisteren.

Zelf heb ik wel software van audacity maar laad ik daar de videofile in (MP4 bestand) dan is het alleen maar ruis wat je hoort en is er zelfs geen stem in waar te nemen.

Is er software waarmee je vrij eenvoudig de stemmen in een video wat op kunt krikken en het windgeruis kunt onderdrukken?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

In mijn Vegas video edit software zit een audio bewerking programma, waar je filters kunt toepassen, die stukjes uit het audio spectrum kunnen weghalen.

Verder kan je het level veranderen.

Je kan ook een voice over of ondertiteling overwegen 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertiteling had ik zelf ook al aan zitten denken maar het gaat om stemmen van mensen die dit niet opnieuw in kunnen gaan spreken oid. vandaar dat het wel mooi zou zijn de originele stemmen wat op te krikken.

Zag alleen dat de simpelste versie vegas video al 8 euro per maand kost dus een kleine 100 euro voor 1 video van nog geen half uurtje wel een dure oplossing.

Zelf heb ik Photoshop Element 14 met ook een video bewerkingsprogramma ingebouwd, maar deze herkent de gehele MP4 file niet

Ga eens kijken of ik het geluid met die tsmuxer er uit kan halen en dan bewerken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...