Ga naar inhoud


Filmbox slecht geluid alsof je alleen de centre speaker ontvangt


TEUNISSEN76

Aanbevolen berichten

Vraag over filmbox op de satelliet.

 

Ik heb een sab titan 1 onvanger via hdmi op mijn tv en via analoge coax plugjes op mijn audio installatie.

Bij ongeveer de helft van de films klinkt het alsof het geluid uit een kleine portable radio komt.

Of beter gezecht: Alsof alleen de centre speaker uitgezonden word.

De lage tonen zijn ook niet te corrigeren met een equilizer, en de klacht is zowel op de tv als op de audio installatie.

Nb: het stereo effect is dan ook slecht.

Ik ben zelf technicus audio/tv en kan geen oorzaak vinden, zeker omdat de helft van de films perfect klinkt.

Diverse mails gevoerd met canaldigitaal, maar zij weten het niet, en denkt dat het aan de film zelf ligt.

Heeft het iets te maken met het fijt dat het gratis is, en de filmmaker het onaantrekkelijk wil maken?

Het gebeurt trouwens zowel bij 50% van de oude als nieuwere films.....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Teunissen76,

 

Quote

via analoge coax plugjes op mijn audio installatie.

 

Versterker die alleen stereo heeft of die is uitgebreid, 5.1, 7.1 enz..

 

Op ontvanger kan je ook de optie hebben voor afspelen, stereo, 5.1, 7.1.

Probeer dan in te stellen wat het beste klinkt, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hier klinkt het prima.

Het is een film met veel dialogen, dus dat alles uit de center speaker komt is normaal.

75% van het filmgeluid komt voor rekening van de center speaker.

Ik vind de surround muziek en geluidseffecten juist te hard. Maar dat zal de regisseur met reden hebben gedaan.

 

Het geluid is wel Dolby AC3, dus check je instellingen in de ontvanger.

Je TV kan wellicht geen AC3 verwerken of maakt er een potje van?

 

Ik heb geen idee of dit een Enigma ontvanger is, maar bij E2 kijk je naar:

Multichannel downmix of passthrough