Ga naar inhoud


Dreambox rc20 (RCU-BT)


B17

Aanbevolen berichten

Ik heb voor de hobby deze afstandsbediening met Blutooth Dongle aangeschaft om eens mee te experimenteren. Dongle geplaatst en werd herkent, daarna de connection met de AB gemaakt en ook dat lukte. Ik heb alleen niet het idee dat het spul goed werkt want ik moet de AB nog steeds richten naar de dreambox. Bluetooth werkt dus niet echt, of moet ik software matig nog meer instellen...? Zie hier en daar wel op internet dat door sommigen een extra antenne is geplaatst op de Dongle... Gaarne tips.

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de rev 0.3b van de DM900 en DM920 is het gebruik inderdaad marginaal (en ‘vreet’ derhalve batterijen!). In de rev 0.4 is het beter, maar ook niet ‘fameus’. Het wordt verstoord door de aanwezige WLAN op 5 Ghz… Mocht je dat in huis gebruiken, kies dan een hoger kanaal… Op de DM-One UHD en DMxTwo UHD werkt het prima….

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen typo.. Kijk maar in het thuisboard van Dream. De 5Ghz WLAN stoort de BT.. Die 5Ghz kun je namelijk niet op disabled zetten…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op www.dreambox.de/board wordt het door een aantal gebruikers bevestig. Zelf ook in het bezit van een DM920 én een DM-One UHD… Beide met een BT-RC20. Op de DM920 net aan 2.5 m. en dan einde verhaal.. Op de DM-One vanuit de tuin nog verbinding…. Dus wellicht een broodje, maar geen aap…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij een BT ontvanger, kan wanneer die ingang onvoldoende selectief is, er ontvangst gevoeligheid optreden op de werkfrequentie.

Eenvoudig uitgedrukt, de ingang gaat over zijn nek!

Een 5 Gig signaal kan er dus wel degelijk voor zorgen dat een BT ontvanger niet meer voldoende gevoelig is.

 

Het is te vermoeden dat hier de componenten ongunstig t.o.v. elkaar gepositioneerd zijn, en elkaar verstoren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Mimisiku zei:

Op www.dreambox.de/board wordt het door een aantal gebruikers bevestig.

 

Omdat het een probleem is dat alleen bij deze dreamboxen speelt, je schrijft het zo dat dit algemeen geldt.

Zodat iedereen zijn wifi 5 gaat uitschakelen als die problemen ervaart met zijn BT RC.

 

Het probleem is gewoon een slecht ontwerp van het moederboard, teveel straling naar de (ingebouwde?) WLAN adapter.

 

Wat ik wel kan zeggen is dat USB3 een gekende stoorbron is voor BT. Dat heb ik zelf ervaren, al enige tijd geleden.

Ik had toen een lange USB 2.0 kabel langs de ontvanger lopen die in een USB 3.0 poort zat.

Dat moet je dus niet doen.Gelukkig had ik nog een USB 2.0 poort vrij, meer had ik niet nodig voor die toepassing.

 

 

 

18 uren geleden, ceesv zei:

Bij een BT ontvanger, kan wanneer die ingang onvoldoende selectief is, er ontvangst gevoeligheid optreden op de werkfrequentie.

Eenvoudig uitgedrukt, de ingang gaat over zijn nek!

 

Met 10 of zelfs 100 mWatt zendvermogen? eg nie.🤣🤣😂

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zeg nooit nooit!

 

Maar wanneer het ontwerp slecht in elkaar zit, iets met veldsterkte en afstand?

Ik heb in mijn loopbaan wel vreemdere zaken voorbijzien komen.

 

Feit is, dat meerdere gebruikers klagen op verschillende fora.

Verder kan ik het niet zelf nagaan, ik bezit de betreffende ontvanger niet.

 

Zelf bezit ik een Vu+ Duo 4k SE BT, daarbij werkt de BT remote zonder problemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Omdat het een probleem is dat alleen bij deze dreamboxen speelt, je schrijft het zo dat dit algemeen geldt.

Zodat iedereen zijn wifi 5 gaat uitschakelen als die problemen ervaart met zijn BT RC.

 

Het probleem is gewoon een slecht ontwerp van het moederboard, teveel straling naar de (ingebouwde?) WLAN adapter.

 

Wat ik wel kan zeggen is dat USB3 een gekende stoorbron is voor BT. Dat heb ik zelf ervaren, al enige tijd geleden.

Ik had toen een lange USB 2.0 kabel langs de ontvanger lopen die in een USB 3.0 poort zat.

Dat moet je dus niet doen.Gelukkig had ik nog een USB 2.0 poort vrij, meer had ik niet nodig voor die toepassing.

 

 

 

 

Met 10 of zelfs 100 mWatt zendvermogen? eg nie.🤣🤣😂

Ik schrijf nergens dat dit een algemeen probleem is, maar reageer op de TS die wel (net als ik) een DM920 heeft én een BT RCU20..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...