Ga naar inhoud


Sky UK Freeview card (CAID 0963) werkt niet meer


Alex1970

Aanbevolen berichten

Ik geloof je gelijk, maar kan je ook uitleggen waarom je daar zo ziet weet?

Hoe weet je wat die Global EMM's zijn dan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag heb ik ontdekt dat de oorzaak van het probleem bij de argolis triple reader moet liggen.

Deze reader bevatte 2 kaarten (derde slot was leeg): tivusat in slot 2 en skyuk in slot 3.

slot 1 was leeg. Dat werkte dus allemaal tot voor kort. De tivusatkaart werkt ook nog steeds.

 

Als ik de skyuk kaart in een smartreader stop, met dezelfde configuratie behalve de device string dan werkt ze weer.

Ze werkt NIET MEER in geen enkele van de twee argolis slots. De kaart wordt wel herkend in die slots, maar de ecms

die eruit komen zijn dus niet geldig.

 

Alex1970  heeft nochtans quasi dezelfde setup. Alle instellingen zijn dezelfde als bij mij is.

Het kan dus een hardwareprobleem zijn, maar aangezien het probleem in twee slots optreedt vermoed

ik eerder een probleem met de argolis firmware die misschien een andere versie is.

 

Bestaat er een manier om die Argolis TripleReader verder te analyseren of de firmware te updaten?

 

Alex1970, misschien kunnen we eens op dezelfde moment een test doen: als we beide met onze eigen setup de ecm

keys loggen, dan kan ik die eens vergelijken om te zien of er een systematische fout in zit in die keys: maw. zijn de keys

volledig anders, of is er ergens een verschil van 1 bit. Dat is dus vooral een kwestie van een tijdstip af te spreken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Alex1970 zei:

Ik geloof je gelijk, maar kan je ook uitleggen waarom je daar zo ziet weet?

Hoe weet je wat die Global EMM's zijn dan?

 

Global EMM's zijn kaart firmware updates, niet gericht op 1 kaartje maar op alle kaartjes.  De rest is een kwestie van jaren ervaring.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels ook wel flink wat jaren ervaring, maar er is nergens een bron wat je echt goede duidelijke informatie vindt dus mijn kennis is vol met aannames en ik houd erg van feiten.

 

Dat Global EMM's de firmware updates voor een kaart zijn wist ik. Maar of die geen kwaad kunnen betwijfel ik.

Als men besluit de oude kaarten uit te gaan zetten, kan dat m.i. ook met een global EMM.

 

 

@DeepThought

Ik gebruik zelf ook de tripple reader voor de Sky UK kaart.

Deze kaartlezer werkt bij mij ook niet feilloos, maar dan wordt de kaart ook helemaal niet gezien.

Een reset van OSCam of zelfs de hele receiver lost het vaak op.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Alex1970 zei:

at Global EMM's de firmware updates voor een kaart zijn wist ik. Maar of die geen kwaad kunnen betwijfel ik.

Als men besluit de oude kaarten uit te gaan zetten, kan dat m.i. ook met een global EMM.

 

Feiten heb je alleen als je bij Sky werkt,  oude kaarten uitzetten zal via Unique EMM gebeuren maar kaarten worden nooit helemaal uitgezet is mijn ervaring. Ik heb meerdere kaarten en op alles werken de FTV zenders.  Bovendien het voordeel van NDS kaarten is dat je oudere EMM's kunt re-playen.  😉

 

Hier werkt de skyuk kaart goed, zowel in smartreader V1 als in omnikey readers.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ALex1970. De reset van de ontvanger had ik al geprobeerd en met die Argolis maar ook met de smartreader heb

ik vroeger problemen gehad. En soms hielp een reset inderdaad.

 

Dit probleem is wel een heel raar probleem omdat het zo plots uit het niets opdook.

 

@Codx, global emms zullen wel niet de eerste keuze zijn om kaarten te blokkeren, maar wie weet welke negatieve effecten

een firmware update kan hebben. Ik denk dat het veiliger is ze te blokkeren, tenzij als eventuele laatste (wanhopige) poging om een probleem

op te lossen als alle andere pogingen gefaald hebben.

 

 

Ondertussen nog steeds beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...