Ga naar inhoud


Aders dichtbranden met laser.


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, minplus zei:

Als je tot in de lies gaat is het geen spatader. En als je de grotere afsluit gaat het op zich niet vlotter door de kleinere als alles normaal is.

Bij het lekken moet je je trouwens geen gaten in de wand voorstellen (tenzij er iets heel erg mis is) maar een lekken van de kleppen.

Het bloed onderin moet tegen de zwaartekracht in omhoog en wil dus zodra de hartkamer niet perst maar ontspant terugzakken. De kleppen verhinderen dat. Als die lekken in een ader gaat het bloed in die ader dus deels heen en weer en daarmee te weinig omhoog.

Dan kan het zinnig zijn die ader af te sluiten als de kleppen in andere aders nog wel goed werken.

Het is dus niet een kwestie dat een groot volume aan vloeibare substantie met heel veel meer kracht door een grote ader omhoog moet worden gepompt dan door een kleinere leiding met dezelfde kracht. Het zal met meer kracht moeten, maar een ader die z'n werk erg slecht doet kun je beter missen.

Helemaal dichtbranden en niet een klein stukje is logisch, anders heb je een stuk waar het bloed stil staat en dat wil je echt niet.

 

Even een vraagje, antwoorden hoeft niet want het gaat op zich niemand wat aan behalve jouzelf: Had je ook wat last van een dikker been (oedeem)? Zoiets krijg je vaak door een trombus (stolsel) in een ader en als je het net wat te laat in de gaten hebt krijg je lekkende kleppen doordat de ader door stuwing te wijd is geworden. Noemt men een trombosebeen.

Mijn chirurg had het dus helemaal fout volgende keer bel ik jou😁

  • Like 1

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Verklaar je nader, ook al reageerde ik op een bericht van iemand anders.

Waarin zou je chirurg het fout hebben? En wat klopt er niet in wat ik zeg en wat ik tig jaren aan mensen heb uitgelegd om ze door hun examen te helpen? Waar schiet mijn kennis en die van Tortora en Grabowski  totaal tekort?

Ik begrijp uit je reactie dat jij een spatader had van je enkel tot je lies. Of zoiets?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, minplus zei:

Verklaar je nader, ook al reageerde ik op een bericht van iemand anders.

Waarin zou je chirurg het fout hebben? En wat klopt er niet in wat ik zeg en wat ik tig jaren aan mensen heb uitgelegd om ze door hun examen te helpen? Waar schiet mijn kennis en die van Tortora en Grabowski  totaal tekort?

Ik begrijp uit je reactie dat jij een spatader had van je enkel tot je lies. Of zoiets?

Klopt van 20cm onder de knie tot in de lies

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, minplus zei:

Als je tot in de lies gaat is het geen spatader.

nou de arts liet me echter wel het rode lampje zien (dat oplichtte door de huid heen) toen hij boven in de lies zat met de glasvezel in die ader

 

wat noemt men spatader, die oppervlakkig liggen of ook die inwendig lopen, in ieder geval is de doorsnede van de normale ader 3,5 mm en bij mij waren die 7,7 mm in doorsnede, dus de kleppen konden hun werk niet meer doen

Quote

Iedere abnormale verwijding van een ader is in feite een spatader.

bron ; mens en gezondheid

 

neen @minplus geen oedeem of trombose been, ik heb wel tijdens die hele warme zomer weken in de enkels vocht/bloed ophoping gehad hetgeen bij dergelijk tropische temperatuur al jaren voorkwam omdat het pompje niet effectief werkt bij die temperatuur mbt de benen.

 

het is in ieder geval een fascinerende techniek dat laseren en veel minder heftig dan vroeger toen men de aders eruit trok en delen van het been open moest snijden.

 

 

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het camera standpunt is niet ideaal en niet alles is zichtbaar, zoals de lies...

maar dit was gisteravond toen het verband met pleisters en de steunkous eraf mocht.

Het lichaam is al bezig met de verbrande massa en bloeduitstortingen weg te werken maar mooi ziet het er niet uit natuurlijk.

 

 

bloeduitstorting.jpg

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

het camera standpunt is niet ideaal en niet alles is zichtbaar, zoals de lies...

maar dit was gisteravond toen het verband met pleisters en de steunkous eraf mocht.

Het lichaam is al bezig met de verbrande massa en bloeduitstortingen weg te werken maar mooi ziet het er niet uit natuurlijk.

 

 

bloeduitstorting.jpg

Dit ziet er veel slechter uit als bij mij , ik had niet van die grote bloeduitstortingen

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het natuurlijk ook nog eens bij de arts gevraagd, omdat ik geschrokken was toen ik het verband eraf haalde.

 

Maar die arts zegt, niet panikeren, 1 op de 4 heeft dat ook en het komt goed.

Het duurt een maandje voor al die oppervlakkige verschijnselen van de ingreep weg zijn. Na twee maanden is alles ook onderhuids opgeruimd door het herstelmechanisme van het lichaam.

 

o ja, hij zei ook nog dat die standaard steunkous niet op mijn been was bemeten en daarmee ongelijkmatige druk uitoefent op het verband en het weefsel, inmiddels heb ik wel de aangemeten steunkousen ontvangen. (kleine fuck - up qua levering)

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bloeduitstortingen verdwijnen gelukkig idd vrij snel. Ik had er overigens niet zoveel aan de buitenkant verwacht.

Het mooie van je lichaam is dat alles wat geen functie meer heeft verwijderd wordt want het blijven onderhouden kost onnodig veel energie. Je houdt er wat dieper wel wat littekenweefsel aan over maar dat is geen probleem.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, minplus zei:

Het mooie van je lichaam is dat alles wat geen functie meer heeft verwijderd wordt

 

Oei, nu moet je uitkijken wat je zegt :grin:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

😁

Je weet maar nooit. Maar ik ken zijn schnikkel (gelukkig) niet.

 

Maar idd, dat is ook de oorzaak waardoor ouwetjes vaak niet meer hard kunnen lopen maar wel een dikkere kont krijgen. Want de beenspieren gebruik je niet bij het op je kont voor de buis verblijven. Dan heb je meer aan zitvlees.

Kwestie van keuze welk deel van je lichaam je meer in stand wilt houden bij wat mogelijk is. Inclusief je brein.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zilverster deze ( 2e ) week voel je vooral veel ongemak en korte pijn scheutjes in het been

En nu het lichaam het opruimen gestart is krijg ik ook te maken met een beetje misselijkheid wegens die afvalstoffen die de nieren, lever en lymfesysteem moeten wegwerken. Suboptimaal dus.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch,

 

Quote

En nu het lichaam het opruimen gestart is krijg ik ook te maken met een beetje misselijkheid wegens die afvalstoffen die de nieren, lever en lymfesysteem moeten wegwerken. Suboptimaal dus.

 

Ik begrijp je helemaal ;)  , er zijn een aantal mensen die dat niet willen of kunnen begrijpen, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...