Ga naar inhoud


Alleen internet aansluiting, toch vaste telefoon(nummer) behouden en kunnen gebruiken?


Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ik kon mijn telefoon nummer gewoon porteren van ADSL naar (een andere) glasvezel aanbieder.

 

Elke bonafide glasvezel aanbieder zal jou oude nummer overnemen.

Je door de provider beschikbaar gesteld modem beschikt over een telefoonaansluiting waarop je jouw telefoon toestel kunt aansluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende voip providers ook.

in Nederland al vanaf 9€/jaar.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opties zijn

1: porteer het naar je internet aanbieder als het kan, je zal waarschijnlijk abo kosten moeten betalen

2: porteer het naar een partij die VOIP aanbied, abo of prepaid. Als je je bestaande gewone telefoon toestellen wil gebruiken, heb je een apparaat nodig om je Voip naar POTS over te zetten. Check je modem of dit dat kan, of misschien heb je een ander device die het kan. Heb je niets dan is een Linksys PAP2T (volgens mij niet meer nieuw te krijgen/in productie) of vergelijkbaar een mogelijkheid. Een alternatief is een voip telefoon aanschaffen, ik zou een dect nemen, alleen dan heb je niets meer aan je bestaande telefoon toestellen. Als nog een ander alternatief kan je het ook op een app op Android/ IOS/Windows laten uitkomen

 

Ik heb zelf meerder (POTS) telefoons achteren een PAP2T, met een prepaid voip aanbieder voor 9-10 euro per jaar en natuurlijk belkosten, maar ik wordt voornamelijk gebeld. Google op "prepaid voip" en je vind er wel 1. pm me als je meer wil weten over welke aanbieder ik heb

 

aangepast door jeanj
Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, de vraag heb ik onvolledig gesteld, de internet provider biedt alleen kaal internet aan (internet only) en geen mogelijkheid van vaste telefoon, ik wil graag mijn bestaande land-line (vaste nummer) nummer behouden

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
27 minuten geleden, wanderer zei:

de internet provider biedt alleen kaal internet aan (internet only) en geen mogelijkheid van vaste telefoon, ik wil graag mijn bestaande land-line (vaste nummer) nummer behouden

Je nummer porteren naar een viop aanbieder naar keuze.

Dan een internet modem met pots uitgang of iptelefoon aansluiten op je internet.

 

Voip telefoon aanbieders zijn er in overvloed.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Ja, volgens de wet is kpn verplicht het nummer af te geven aan de aanbieder naar jouw keuze.

Ik heb zelfs een Nederlands kpn  nummer internationaal geporteerd naar Duitsland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb mijn "KPN" nummer wat ik al 15 jaar had geporteerd naar een Prepaid VoIP voor 8,95 per jaar (plus eenmalige kosten 5 euro).

Ik gebruik het niet om te bellen, heb onbeperkt bellen op mijn 06.

Bij ziggo kreeg ik een nieuw vast nummer, dus ik heb er 2, met hardware heb ik deze 2 nummers/lijnen op 1 lijn aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...