Ga naar inhoud


Google Chromecast met Google TV


Orgeldandri

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit topic hier thuishoort.

 

Mijn 4k Google Chromecast met Google TV kreeg gisteren een update binnen, die eerder al was aangekondigd.

 

Ik heb de indruk dat de nieuwe software geen 2160 60 Hz meer ondersteunt, maar max 30 Hz.

Ik vind het beeld van bv VTMGo minder scherp. Of moet ik ergens de bandbreedte ergens instellen?

 

Nog iemand hier ervaring mee?

 

Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien domme vraag, kan je geen beeldinstellingen ergens vinden?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een Chromecast Ultra en die stuurde ook 2160P 60hz signaal naar mijn UHD tv (samsung 58Q60t) en ik vond dat beeld toch ook niet echt super. 

Bij sommige uitzendingen hadden gezichten echt paarse lippen en rode neuzen, was vaak opgenomen met gsm-camera's vermoed ik.

Ik heb nu sinds een paar dagen een chromecast met google tv HD, die presteert kwa beeld veel en veel beter, echt superscherp. Ik gebruik de app Yelo Play van het belgische Telenet en ook het beeld van VTM-go is prima.

Ik zie géén verschil op 50 hz of 60 hz instelling, lijkt me dat 50hz het beste is?

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt er wat van af met welke app je kijkt.  VTMgo is inderdaad goed op 60 hz en ook andere apps werken daar perfect mee, maar met de app van Eleven liep het voor geen meter met die instelling en was er veelvuldig "hangend" beeld.  Uiterst irritant.  Dat probleem is opgelost door 50 Hz in te stellen en ook de andere apps werken daar zoals op 60 Hz mee.  Dus inderdaad 50 Hz lijkt mij een goed compromis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard staat ie op 60hz, afhankelijk van welke tv je er aan hangt natuurlijk, maar ik heb het verzet naar 50hz. De beeldkwaliteit en snelheid van deze nieuwe chromecast met google tv HD is beter dan de oudere chromecast v3 en de chromecast ultra vind ik. 

20221020_200149.jpg

aangepast door dunhans

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...