Ga naar inhoud


Panasonic TV: TX-40FSW404 geen beeld, wel geluid


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Hallo satellietvrienden,

 

Mijn TV heeft de geest gegeven.

Geen beeld, wel geluid. Dus ook geen menu.
Bij het aanzetten gaat de groene LED voor enige malen aan en uit en blijft dan groen branden.
Het backpanel geeft wel licht..dat is te zijn aan een donker oplichten voor en aan de achterkant door allerlei gaatjes (veel licht) duidelijk te zien.
Het toestel reageert wel op de afstandsbediening echter zonder enig resultaat. (de LED voor knippert als ik op de afstandsbediening druk) En de TV is aan en uit te schakelen met de afstandsbediening.
Verder is deze TV ongeveer 2 jaar oud en net uit de garantie. Zonde om zomaar weg te gooien.
Is hier nog wat aan te doen? De spanningen van 19 volt en 5,5 volt zijn aanwezig. Verder meet ik 60 volt bij een aanduiding op een connecter naar het display: SRV-VLED.
Heb verder geen documentatie.

Wie weet raad?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


26 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Hallo satellietvrienden,

 

Mijn TV heeft de geest gegeven.

Geen beeld, wel geluid. Dus ook geen menu.
Bij het aanzetten gaat de groene LED voor enige malen aan en uit en blijft dan groen branden.
Het backpanel geeft wel licht..dat is te zijn aan een donker oplichten voor en aan de achterkant door allerlei gaatjes (veel licht) duidelijk te zien.
Het toestel reageert wel op de afstandsbediening echter zonder enig resultaat. (de LED voor knippert als ik op de afstandsbediening druk) En de TV is aan en uit te schakelen met de afstandsbediening.
Verder is deze TV ongeveer 2 jaar oud en net uit de garantie. Zonde om zomaar weg te gooien.
Is hier nog wat aan te doen? De spanningen van 19 volt en 5,5 volt zijn aanwezig. Verder meet ik 60 volt bij een aanduiding op een connecter naar het display: SRV-VLED.
Heb verder geen documentatie.

Wie weet raad?

 

In plaats van 19 volt bedoel ik 16 volt. Is aanwezig. 12 volt op het mainboard ook aanwezig.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een "gok" gedaan om het toestel nog te redden van de cruncher ondergang.
Op E-bay heb ik eenzelfde toestel gevonden met een andere fout. Dit toestel is helemaal dood, dus ook geen geluid en een blinkende groen LED.
Ik heb er € 50 + € 11 verzenden voor betaald.
Nu heb ik in ieder geval voldoende materiaal om te verwisselen en kan (hopelijk) van 2 kapotte TV´s weer 1 hele maken.
Dus met een beetje geluk heb ik voor € 61 mijn TV weer aan het spelen. Dat is niet spotgoedkoop maar in ieder geval minder dan ca. € 400 - € 500 voor een nieuwe.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de TV weer gerepareerd. Of anders gezeged, ik heb met mijn TV een andere TV gerepareerd.

Eenzelfde (kapotte) TV heb ik via * voor € 50 + € 11 verzenden op de kop weten te tikken.
Daarmee wilde ik mijn TV repareren door de voedingsprint of hoofdprint om te wisselen.
Dat werkte niet. Het bleek dat inderdaad in mijn TV het panel defect is. Ik had al een vermoeden.
Dus andersom gedaan. De hoofdprint uit mijn TV omgezet naar de E-bay TV en zie aan, deze TV werkt weer als nieuw.
Dus nu heb ik weer dezelfde TV werkend aan het spelen weten te brengen voo € 61,00 alles bij elkaar. Niet spotgoedkoop maar altijd veel goedkoper dan een nieuwe.
En ik heb ons miljeu met één TV minder kunnen belasten die anders op de schroothoop was geland ergens in Afrika misschien.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-10-2022 om 08:58, Drs. IJzerbout zei:

50€ + € 11 verzenden op de kop weten te tikken.

 

Dat is heel goed dat je daarmee

 

Op 31-10-2022 om 08:58, Drs. IJzerbout zei:

Dus nu heb ik weer dezelfde TV werkend aan het spelen weten te brengen voo € 61,00 alles bij elkaar.

 

ook meedoet aan "give them a longer life"

apparatuur moet ook door de consument kunnen worden gerepareerd inzake ons verbruik van bron materiaal, 👌

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...