Ga naar inhoud


Soms haperend beeld bij opnames van Ci+ Duo2 + regelmatige (onnodige) start harddisk


RaveMaus

Aanbevolen berichten


Intussen bijna een weekje later. 

Op het gemakje aan, maar de opnames zijn terug op de interne HDD geraakt. De "oude" originele HDD eens een Low-Level format gegeven en die schijnt nu ook terug normaal te doen. Ik hou die voorlopig maar aan de kant.

 

MAAR

Gisteren een opname van VTM Nieuws aan het bekijken en daar waren de freezes en "stukken weg" weer. Probleem is dus niet opgelost 😔

 

De kaart zelf werkt in een televisie goed, dus verwacht ik daar geen defect aan.

Ik las vorige dinsdag nog op het OpenATV forum dat versie 7 vrij goed werkt. Voor Corona had ik versie 6 draaien met enkele kleinigheidjes. Maar ik dacht dat ik die stutters daar nooit had.

Eens een volledige backup van m'n huidige config maken en eens testen met openATV... Als het dan nog blijft ga ik op zoek moeten naar een nieuwe decoder vrees ik...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, we zijn weer een weekje later en het probleem is gevonden.

 

Na een volledige backup van m'n huidige VTI config, even een "blote" OpenATV 7 erop gezet. 

één: nieuwsgierig hoe dat image er tegenwoordig uitziet. Ik heb er per slot van rekening lang mee gewerkt voor VTI en twee: zo was ik zeker dat er niks speciaals m'n box kon beïnvloeden. Uiteraard ook met een nieuwe cable scan

Na een uurtje of 3 spelen, ja hoor, de eerste freeze. Ze waren weer terug.

Nog even gekeken dat OpenATV nog steeds geen mappen toelaat in zijn PVR overzicht, jammer, dus netjes de backup van VTI maar terug met ook nieuwe zenderlijsten.

 

Nu ging ik toch die tweede Ci+ kaart maar eens in een televisie steken en kijken of er daar ook freezes zouden zijn. Waarempel: die tv herkent die kaart zelfs niet meer 🤯. ook een kapotte dus.

Wat verder zoeken leert dat een "goede" kaart geen freezes oplevert in de Vu+. De slechte kaart wordt niet herkend in een Loewe tv, maar wel in een Philips. In die laatste even goed regelmatig freezes.

 

Ik heb inmiddels wel wat Ci+ kaartjes in huis. Ik zit nu aan de derde defecte. Ze krijgen dan allemaal dezelfde symptomen. Eén constante: elk kaartje dat defect is, heeft ooit wel in die Vu+ gezeten. Stel ik mij de vraag: doet dat apparaat op de één of andere manier die kaartjes kapot?

Een rondvraag op het officiële Telenet forum leert dat die kaartjes toch echt zelden kapot gaan.

 

Nu weet ik dat je een kaartje van Ziggo kan laten werken middels Oscam. Het lijkt me dat in mijn geval de CAMs van de Ci+ module kapot gaan. Bij Telenet hoog en laag dat kaartje en CAM "getrouwd" zijn. 

Ziggo en Telenet zijn toch aanverwanten, dus vraag ik me af of er inmiddels al iemand in geslaagd is een Telenet kaart met OSCAM oid werkend te krijgen... Zou me weer 69€ schelen.

  • Like 1

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik had dat al uitgelegd.. De CAM en kaart zijn getrouwd met de module. Zonder de benodigde keys gaat dat niet werken als losse kaart. Al naar gelang de CAK modus die Telenet nu gebruikt:

 

data50

mod50

key3844

nuid

cwekey

rsakey

boxkey

 

In CAK6 zou boxkey & rsakey voldoende zijn. Ook zou dat met de gewone OScam gaan. In CAK7 heb je een passende OScam nodig…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...