Ga naar inhoud


Soms haperend beeld bij opnames van Ci+ Duo2 + regelmatige (onnodige) start harddisk


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Met de korte dagen weer meer tv aan het kijken.

Standaard wordt op onze Duo2 op VTM het 19u Nieuws opgenomen. Nu we hier terug meer naar kijken valt het me op dat er toch een keer of 5 per opname haperingen zijn. Beeld bevriest even, of er is een stukje tussenuit. 

Met opnames nog gemaakt in de zomer schijnt het niet voor te komen. Eens een serie op Play 4 opgenomen en die doet het niet.

De Telenet Ci+ module is nog maar net nieuw (lees een klein jaar oud).

 

Kabel ontvangst zou perfect moeten zijn, want de televisie heeft er geen last van.

 

VTI15.0.1 op de box. Met VTI 15.0 speelde het issue ook.

 

Wat me de laatste tijd ook opvalt: als de box gewoon standby staat, hoort de harddisk stil te staan. Ik dacht dat ik hem instelde dat hij na 15min moet stilvallen. Geregeld bij tv kijken als de box niet in gebruik is, hoor ik die harddisk terug opstarten. Dat was vroeger ook niet.

Is dat te vinden hoe dat komt? Beide dingen zijn misschien te linken...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hoe oud is die harddisc?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou de HDD eens moeten controleren… Het kan zijn dat ie langzaam aan het inzakken is… Bad Sectors en wellicht ook de netwoeding nalopen op slechte (bolle) elco’s…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dat is ook mijn idee, voeding, haperende harddisc of stofophopingen en hogere temperatuur in de kast zijn de meest voor de hand liggende oorzaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, tnx voor de tips. Ik zal hem van de week eens open schroeven. Dat is dik 6 jaar geleden toen ik de DVB-C tuner plaatste. Ben al blij dat het geen algemeen Ci+ issue met Telenet kaartjes in die decoder is.

 

Vraagje nog: de interne HDD is 2TB groot. Het is misschien ook een tip om die eens volledig te formatteren voor ik hem daadwerkelijk ga verwisselen (mochten er verder geen issues zijn).

Er staan nog enkele opnames op die ik nog even wil bewaren. Zijn toch enkele gigabytes en kopiëren via thuisnetwerk naar computer duurt me te lang.

Ik bezit een draagbare USB HDD van 2,5TB. Bestaat er binnen VTI een mogelijkheid om die interne HDD, toch zeker m'n opnames, naar een aangesloten USB HDD te kopiëren? 

(Even de lamme tamme uithangen zoals wij dat zeggen; wellicht weten enkele forummers dat vanbuiten hoe men zo'n kopie maakt 😏)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk meteen je condensatoren eens na op de voeding.Vooral die 2 rechts naast elkaar.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, bellejt zei:

kijk meteen je condensatoren eens na op de voeding.

Als ze slecht zijn, staan ze dan bol, of check ik gelijk eens rimpelspanningen enz?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

meestal staan die 2 dan wat bol.Voorbeelden genoeg te vinden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, tnx

Weet nog iemand hoe de gegevens van de HDD het snelst te kopiëren naar een externe HDD?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik log altijd in met mijn pc op de box en kopieer dan de bestanden via Windows verkenner op een data opslag naar keuze.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo doe ik het meestal ook (de laatste 4 jaar op een Mac, maar snelheid is gelijk met Windows). Haal dan helaas maar 11 à 12 Mbit/sec.

Gisteren nog eens gezien, er staat dik 1TB op die interne HDD in de Duo2. Met die snelheid gaat hij even bezig zijn...

 

Het leek me sneller te gaan mocht ik een disk rechtstreeks aankoppelen.

 

In het verleden eens met FileZilla een USB schijf aangesloten op de Vu+ en zo van de interne HDD naar die externe gekopieerd. Dezelfde snelheid als bij kopiëren naar de computer. Het lijkt wel of hij het bestand dan naar de computer laat gaan en dan weer terug naar die externe HDD.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

rechtstreeks aankoppelen

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Dateimanager_VTi

dan de plugin gebruiken

via de pC is er een check hoeveel en wat al gekopieerd is geworden, dus dat gaat inderdaad via pC

Dateimanager is een directe verbinding zonder pC als controle mechanisme

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weerom mijn dank, Tonski! 👍🏻

 

Gisteravond en vanmorgen mee bezig geweest...

Eigenlijk geen stof in het apparaat, geen enkele elco bol. Met de oscilloscoop de rimpel gemeten op de 12 en 5V. Geen rimpel te zien.

 

Jouw plugin geïnstalleerd, externe HDD eraan en kopiëren maar. 

 

Tijdens dat kopiëren ook enkele freezes gezien bij live kijken. 

Telenet kaart in een ander slot gestopt, permanent time-shift uitgeschakeld (wist niet dat ik dat had aanstaan). Vanmorgen nog eens gekeken, opnieuw een freeze bij live beeld.

Nu maakt die harddisk zijn leeskop een constante herrie, ook als de SATA kabel los hangt. Toch voor de zekerheid maar een andere 2TB harddisk geplaatst. Stuk stiller.

Als ik het commando geef "zet harddisk onmiddellijk in standby", krijg ik wel "voltooid" te zien, maar die harddisks blijven vrolijk doordraaien. Dat snap ik nog niet.

 

In het common-interface menu heb ik even de mogelijkheid tot decoderen van meerdere streams op "uit" gezet ipv auto. Hoge bitrate ook maar uit gezet. En tot slot opnieuw geïnitialiseerd. Even afwachten nu zeker... De externe schijf is nu opnieuw aan het kopiëren naar de interne.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...