Ga naar inhoud


Duo 4K enkel bootscreen, dan niks meer


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Een tijdje terug van iemand een zogezegd werkende Duo 4K overgekocht. 

Hij kwam van de week toe, sluit alles aan, start op, één of ander bootscreen (zowel op tv als op ingebouwd lcdtje) en dan niks meer. Je ziet een lampje knipperen bij bediening van afstandsbediening en dat is alles.

 

De nieuwste VTI op stick gezet, dit wordt aanvaard, hij flasht daarmee. Na reboot zie je het logo van VTI verschijnen, maar even later gaan alle beelden weer op zwart.

Als laatste een originele Vu+ image erop gezet. Weerom het logo van Vu+ op tvscherm en op het LCDtje, enkele seconden later zwart en niks meer.

 

Weet iemand wat hier fout loopt?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


verkeerde resolutie instelling ? Slechte HDMI kabel ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een succesvolle flash start de Startup Assistent. Die begint met de hoogste resolutie (3840*2160) en ‘telt’ dan af naar de eerstvolgende lagere resolutie. Bij 1920*1080 zou je op jouw TV al beeld moeten zien. Je kunt deze dan vastleggen met ‘OK’. Zie je nog steeds niet dan kun je een ‘known-good’ HDMI kabel testen. Nog steeds geen beeld? Hardware defect en dan geld terugvragen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik per vergissing bij het installeren van die Beta OpenATV ook ( als je de reeks resoluties qua oké klikje gemist hebt ) heb ik via mijn webinterface per pC  168.178.192.16 de box opgeroepen. { Dat geeft de router telkens weer aan mijn box } En daar de resolutie toch nog kunnen aanpassen. ergo probleem opgelost

 

1080i

auto

in de setup wizard gebruiken heb je altijd beeld en kunt het aanpassen indien je TV nog meer aankan

 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na dit geschreven te hebben, stonden ze hier met het middagmaal klaar. Box laten aan staan. Uurtje later nog eens in en uitgeschakeld en toen startte ie door. 

Even snel de setup wizard doorgelopen, dit werkt.

VTI geflashed en ook hier meteen de setup wizard.

 

Lijkt me zoiets als een slechte elco en doet me meteen denken aan de allereerste Duo.

Is een 4K ( niet SE) hier ook gevoelig voor?

 

Wat Tonski zegt kan desnoods ook wel: ik heb hem voorlopig op een FullHD tv aangesloten. Maar dan zou ik hetzelfde probleem terug verwachten na de nieuwe flash op VTI... EN, als je de HDMI loshaalt en weerom start, had ik gegevens op het ingebouwde LCD verwacht. Met de initiële setup doet hij dat nu meteen na dat "opwarmen".

  • Like 1

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een eerder bericht gaf ik aan jullie Vu+ gebruikers mee dat er een soort foutherkenning en systeem aanpassing is en dat de box dan meerdere keren reboot met aangepaste fallback instellingen.

 

Maar het is natuurlijk mooi dat ie weer leeft "It's alive" 😁

of noemde ik het failback

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al wat veel met elektronica bezig geweest om me helemaal gerust in de zaak te voelen. 

Enkele basics geïnstalleerd momenteel. Straks even volledig uit het stopcontact halen en volledig laten afkoelen. Als hij in koude toestand weer opstart ga ik happy zijn...

 

Na bijna tien jaar een Duo2 gehad te hebben zitten hier toch weer héél véél verschillen aan. Zo blijkt het front display niet meer aanstuurbaar met LCD4Linux. Das wel balen 😞 

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

de LCD4 kan je installeren uit de feeds dan heb je de juiste. Als hij koud is zou ik hem ff openmaken en de condensatoren bekijken.Heb ik hier met mijn 2 duo2's ook gedaan en condensatoren van de voeding vervangen.Werken nu allebei terug naar behoren.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...