Ga naar inhoud


TeamBlue v6.4 kan geen full backup maken


time2party

Aanbevolen berichten

Sedert ik de laatste versie van teamblue (11.12.2022) heb geinstalleerd kan ik geen full backup meer maken.

Krijg steeds een fout met het blauwe scherm dat de box herstart.

Ik heb reeds geprobeerd met de settings te behouden en ook zonder de settings, clean install.

Maar helaas het probleem blijft.

Een backup maken van de settings lukt wel enkel full backup gaat niet meer.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of reeds het zelfde meegemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wachten op een nieuwe update of overstappen op bijvoorbeeld OpenATV of OpenPLI.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je weet wat putty is, dan weet je ook wel hoe je de Gigablue kan flashen. Google is your friend. Hier vind je o.a. OpenATV images.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij OpenATV zul je met het nieuwe " stabiele " image problemen blijven houden met het maken van een backup.

Als de applicaties die je hebt overgenomen uit je vorige image een mengelmoes zijn in python 2 en python 3

Dat geld ook voor het nieuwe Teamblue image. ( zo schrijft Papi2000 dat in het Teamblue support forum )

- check ook even of je wel voldoende plaats hebt op de hdd

- OpenATV en Teamblue zijn zus en broer van elkaar en baseren eigenlijk op opa OpenPli 😁

- check ook of je deze map /media/hdd/images op de hdd hebt staan ( gebruik DCC_E2.exe van Bernyr )

 

je kan in dat geval beter al je settings en configuraties + softcam naar een mapje op je pC kopieren en steeds helemaal vers flashen van de usb stick. Kost een beetje meer tijd t.o.v. het terugzetten met OFGWRITE maar dan weet je zeker dat je ook weer binnen 20 minuten online kunt kijken met een ander image.

 

 

aangepast door Tonskidutch
aanvulling blauw

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ook bij OpenATV zul je met het nieuwe " stabiele " image problemen blijven houden met het maken van een backup.

Als de applicaties die je hebt overgenomen uit je vorige image een mengelmoes zijn in python 2 en python 3

Dat geld ook voor het nieuwe Teamblue image. ( zo schrijft Papi2000 dat in het Teamblue support forum )

- check ook even of je wel voldoende plaats hebt op de hdd

- OpenATV en Teamblue zijn zus en broer van elkaar en baseren eigenlijk op opa OpenPli 😁

- check ook of je deze map /media/hdd/images op de hdd hebt staan ( gebruik DCC_E2.exe van Bernyr )

 

je kan in dat geval beter al je settings en configuraties + softcam naar een mapje op je pC kopieren en steeds helemaal vers flashen van de usb stick. Kost een beetje meer tijd t.o.v. het terugzetten met OFGWRITE maar dan weet je zeker dat je ook weer binnen 20 minuten online kunt kijken met een ander image.

 

 

Bedankt voor uw glas heldere uitleg.

 

Wat u onderaan adviseert heb ik reeds gedaan, image op een USB stick geplaatst en zo een clean install gedaan zonder iets over te zetten.

Onmiddellijk na het starten zonder maar iets te installeren heb ik geprobeerd een back-up van de image te maken.

Dit naar de USB - HDD en de NAS maar geen enkele lukt. Steeds het blauwe scherm dat er iets mis gelopen is en dat de box herstart.

Wat de HDD besterft is deze map aanwezig en plaats zat.

Op de NAS maakt hij de map zelf aan maar daar stopt het ook.

 

Mss doe ik een handeling verkeerd bij het flashen, ik doe dit vanuit de box bij flash online maar kies daar voor de image op USB.

Ik kies er dan ook voor clean image en zet niets terug als hij dit vraagt.

De box lijkt dan ook nieuw want moet weer taal kiezen, tuners instellen enz...

 

Maar helaas is ook dan geen back-up mogelijk.

 

Ik heb zonet eens een oudere clean image terug gezet (teamblue) van ergens in november en daar lukt het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-1-2023 om 11:48, dreka1 zei:

Ik zou ook eens kijken bij de Blackhole 5.1 image werkt hier super.

Ik zie mijn ontvanger helaas niet staan voor Blackhole 5.1, het zijn al de 4k ontvanger van Gigablue.

Op 29-12-2022 om 08:42, Tonskidutch zei:

Goed dat je dat allemaal geprobeerd hebt, maar dan zou ik even doorgaan met dat ouder image wat je teruggeplaatst hebt en wachten tot Teamblue die BUG oplost. Dat kondigen ze meestal op hun eigen Forum aan.

 

ok, even wachten dan.

aangepast door time2party
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Net de laatste nieuwe image van Teamblue 6.4 (22/01/2023) geïnstalleerd en de full image back-up werkt terug, perfect. 🙂

Helaas werkt nu de weather plugin niet meer. 🙁 De waarden worden niet upgedate, blijft steeds het zelfde.

aangepast door time2party
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-1-2023 om 23:10, time2party zei:

Net de laatste nieuwe image van Teamblue 6.4 (22/01/2023) geïnstalleerd en de full image back-up werkt terug, perfect. 🙂

Helaas werkt nu de weather plugin niet meer. 🙁 De waarden worden niet upgedate, blijft steeds het zelfde.

 

Dat is een breder probleem bij de Metrix skin. Gebruik de MSN service bij de Metrix instellingen, in plaats van de OpenWeather instellingen en je krijg de juiste weersverwachting te zien voor je regio.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-2-2023 om 10:36, Tonskidutch zei:

Toch handig voor de honden bezitter die "de keutel machine aan een touwtje" moet uitlaten. Zo een Weather Plugin...

🤐

 


Als zij geen ramen hebben wel. 😉 Hier kijken wij toch écht meestal uit het raam om te zien wat voor fraais er op dat moment weer uit de lucht valt. 🤣🤣
Om te genieten van een locatie waar vrienden zitten of waar jijzelf naartoe zult gaan, dan zie ik er wel het beperkte nut van in. 

  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen "keutel machine" , alle machines hier zijn gemotoriseerd. 🙂

Op 31-1-2023 om 21:36, Dreeke zei:

 

Dat is een breder probleem bij de Metrix skin. Gebruik de MSN service bij de Metrix instellingen, in plaats van de OpenWeather instellingen en je krijg de juiste weersverwachting te zien voor je regio.

Sinds een paar dagen werkt het terug. 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...