Ga naar inhoud


Nieuw Image staat op stapel...


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Altijd leuk om te horen, maar moet nog zien wat dat gaat brengen. VTi draait op OE 2.0 en dat is al jaaaaaaaaaaren niet veranderd. Niets ten kwade overigens! VTi draait verder rete-stabiel, maar om in 1 keer over te zwaaien naar OE 2.5 of 2.6 gaat wel in de papieren lopen. Ten eerste: de oeroude drivers, ten tweede de hele python 3.0 en dan de huidige plugins… Ik zie dat niet even gauw aangepast. En dat het feit of VU+ überhaupt nog bestaat!! Marusys is er allang ‘uit’, Ceru is vervangen voor Terabel en god only knows of die ook de licenties hebben van de ‘oude’ VU+ fabrikant? En dan de SoC’s. Broadcom levert niet meer aan de consument. Overstap naar HiSilicon of ArmLogic? Zo zie je ABcom Pulse die ‘nep’ VU+Zero4K’s aanbiedt……

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen tijdgebrek! Geen ervaren developers! Plnick en hmdada zijn eruit gestapt waarna de updates vrijwel onmiddelijk stopten… Daarna alleen zeer sporadisch kleine updates. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of het OpenATV " Based on OE 4.1 " ook maar iets met alle andere afhankelijkheden van hardware en drivers te maken heeft of met een OpenVuplus 3.0 als basis voor de huidige VTI 15.0.02.

Maar OE 25 en 26 is niet open en gebruiken de dreamboys als Closed source.

 

Als er mensen weggaan is er natuurlijk tijdgebrek in een team.

De dev's die erachter steken komen niet uit het VTI team (zie de authors) , de Builders echter wel.

 

Screenshot_3.thumb.png.f180ec87fe80d7f95a2b62a0c459a1dc.png

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie wel wat - en of er wat - komt. De huidige VTi voldoet verder prima op mijn VU+ boxen. Daar gebeurt niet zoveel exotisch mee. TV kijken, soms wat opnemen en afspelen via de HDD en dat werkt probleemloos. Op de aanwezige Dreamboxen wordt meer geëxpirimenteerd….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-1-2023 om 13:17, Mimisiku zei:

Ik zie wel wat - en of er wat - komt. De huidige VTi voldoet verder prima op mijn VU+ boxen. Daar gebeurt niet zoveel exotisch mee. TV kijken, soms wat opnemen en afspelen via de HDD en dat werkt probleemloos. Op de aanwezige Dreamboxen wordt meer geëxpirimenteerd….

Eens, zo gaat het mij ook. In het verleden was ik er als een razende bij om de nieuwe updates te installeren totdat de tuner een keer helemaal vastliep omdat er nog een foutje in de update zat. Sindsdien check ik af en toe eens als er een update is en installeer die zeker niet meteen.

aangepast door Giant2000
  • Like 1

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik behoorlijk wat VU+ ‘spares’ heb. Een mislukte test geeft bij mij geen enkel probleem.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een goed functionerende Vu+ die je per USB of per HDD kan flashen is het ook niet zo kritiek als je eens iets test.

 

Het Automaticfullbackup => naar usb of hdd is een mooie aanwinst als je wel eens de stoute schoenen aantrekt met een nieuw image versie.

Let op werkt op VTI 15.x

enigma2-plugin-extensions-automatic-fullbackup_6.8_all.zip

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...