Ga naar inhoud


yamaha rx -v6a


Hansw
Ga naar oplossing Opgelost door Old Satterhand,

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

...de Direct modus instelling dus maar die is wel een beetje afhankelijk van het inkomende signaal van die digitale toespeler. Toch?

 

 

Bij gebruik van digitale bronnen is uiteraard wel een D/A conversie nodig, maar is de DSP uitgeschakeld.

Ook de HDMI circuits blijven werken, zodat je gewoon beeld houdt.

De kwaliteitswinst bij gebruik van Pure Direct is dus maximaal bij analoge bronnen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik de optische uitgang gebruik hoef ik dan de HDMI kabel van de soundbar niet meer aan te sluiten ( dus alleen de optische kabel aansluiten )

Ik had wel een keer gelezen dat als de receiver een Pass Trough  ( ik weet niet precies de naam  meer )  optie heeft de receiver ook signalen doorgeeft als hij uit staat 

Of heb ik dit verkeerd begrepen  . 

 

Nog een ander punt ; Ik wil een UTP kabel  ( 20 meter vanaf het modem ) igebruiken om op de Yamaha aan te sluiten 

Nu zie ik Cat 5 e  en Cat 6  kabels maakt dit nog iets uit ..

aangepast door Hansw
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Hansw zei:

..Als ik de optische uitgang gebruik hoef ik dan de HDMI kabel van de soundbar niet meer aan te sluiten ( dus alleen de optische kabel aansluiten )..

 

Ja inderdaad, die HDMI uitgang heb je niet meer nodig. Alle overige HDMI bronnen kun je op de AVR aansluiten, dus de soundbar hoeft niets meer door te geven.

 

18 minuten geleden, Hansw zei:

....Ik had wel een keer gelezen dat als de receiver een Pass Trough  ( ik weet niet precies de naam  meer )  optie heeft de receiver ook signalen doorgeeft als hij uit staat...

 

Pass through in stand-by mode werkt normaal alleen op de hoofduitgang, zo is het althans bij de DENON het geval.

Maar die heb je dus al in gebruik voor de TV.

Maar je kunt het altijd even testen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Old Satterhand zei:

Als je dat doet dan moet je de versterker altijd aan hebben. Dat zou ik, gezien het stroomverbruik, sterk afraden.

Het TV geluid kun je ook via de optische uitgang van de TV op de Yamaha aansluiten en in het menu van de AVR configureren.

 

Een Soundbar en een goede Yamaha is eigenlijk dubbelop. Een hoger stroomverbruik is dan de consequentie. Aansluiten van TV geluid via de versterker is geen goed idee. Je koopt geen nieuwe versterker om aan te sluiten via een verouderd medium (glasvezel). Geeft ook vaak lipsync problemen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Hansw zei:

Nog een ander punt ; Ik wil een UTP kabel  ( 20 meter vanaf het modem ) igebruiken om op de Yamaha aan te sluiten 

Nu zie ik Cat 5 e  en Cat 6  kabels maakt dit nog iets uit ..

21 uren geleden aangepast door Hansw

 

Maakt niets uit in de meeste gevallen !

 

30 minuten geleden, Psychosammie zei:

Een Soundbar en een goede Yamaha is eigenlijk dubbelop.

 

Hij gebruikt hem als 5in1 receiver volgens zijn eerste bericht dan zullen er wel wat luidsprekers in de kamer staan waarbij de soundbar niet meedoet.

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een aantal  dingen aangesloten en wilde even testen of een en ander werkt ,Ik heb op HDMI 2 van de Yamaha de satelliet  ontvanger aangesloten zoals in het schema wordt aanbevolen   Als ik de Yamaha nu aanzet  en wil de muziek van de Sat weergeven moet ik handmatig eerst naar HDMI 2  

Als ik de TV aanzet  start hij automatisch de Canal Digitaal App die op de TV zit op  .

Voorheen toen ik de Sat rechtstreeks op de Tv had aangesloten kreeg ik ook het geluid van de Sat over de Tv boxen .

Als ik nu de SAT op Tv ontvangst zet hoe krijg ik dan het beeld van de Sat op de Tv ipv  het beeld van de Canal Digitaal App want dat is beduidend slechter 

Als ik de Yamaha aanzet schakelt hij ook de Tv in   ; kan het zijn dat de Yamaha hetzelfde signaal heeft  van de afstandsbediening als  die van de Panasonic 

 

Mvg Hans  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een beetje ongeduldig geweest en te snel een conclusie gemaakt  ; als ik nu de satelliet omschakel  naar TV ontvangst kreeg ik wel beeld van de satelliet

Ik heb wel een beetje het idee dat de beeldkwaliteit nu iets minder is dan voorheen toen ik de Sat rechtstreeks had aangesloten op de Tv 

Maar ik moet nog de instellingen van de Yamaha en Tv  controleren  

 

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een beetje ongeduldig geweest en te snel een conclusie getrokken  ; als ik nu de satelliet omschakel  naar TV ontvangst kreeg ik wel beeld van de satelliet

Ik heb wel een beetje het idee dat de beeldkwaliteit nu iets minder is dan voorheen toen ik de Sat rechtstreeks had aangesloten op de Tv 

Maar ik moet nog de instellingen van de Yamaha en Tv  controleren  

 

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Hansw zei:

Ik heb wel een beetje het idee dat de beeldkwaliteit nu iets minder is dan voorheen toen ik de Sat rechtstreeks had aangesloten op de Tv 

Maar ik moet nog de instellingen van de Yamaha en Tv  controleren  

Nou dat zou wel betekenen dat je die Yamaha meteen terug moet brengen indien je eerste zin waar is.

Je zou een slimme HDMI switch kunnen gebruiken om dat te testen, beslist heeft @Old Satterhand zo iets in zij dressoir lade liggen 😁

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je de soundbar op de ARC ingang van de TV hebt gelaten en de AVR op een andere HDMI ingang op de TV hebt aangesloten?
Het geluid van de TV heb je nu aangesloten op de AVR middels een optische kabel?
Dat zou moeten werken. Voordeel is dat voor het gebruik van de TV  met de soundbar er niets is gewijzigd.
Ik heb zelf geen soundbar maar ik weet van anderen, dat die graag gebruik maken van de optie om de soundbar automatisch te laten in/uitschakelen met de TV.
Dat gaat via de HDMI kabel wel en via de optische kabel niet omdat gebruik wordt gemaakt van CEC via HDMI.

 

Wat betreft het mogelijke kwaliteit verlies door het gebruik van spdif (optisch) versus ARC:
Er is geen verschil, zolang er geen gebruik wordt gemaakt van HD audioformaten zoals b.v. Dolby Atmos.
Maar dan kom je in het grijze gebied van e-ARC, het extended protocol van ARC.
Want daar is nog veel mis op het gebied van ondersteuning van de verschillende audio formaten.
Ik zou dat voorlopig even vergeten.

 

Er is ook geen verschil in lipsync, zoals iemand suggereerde.
Wel moet de audiodelay in de AVR correct worden ingesteld.
Dat komt door de vertraging van het beeldsignaal in de TV door de scaler/processor.
Die moet de AVR goed maken door ook het geluid naar de speakers te vertragen, anders komt dat te vroeg en heb je een lipsync probleem.
Dat gaat soms automatisch, maar vaak moet je dat zelf proefondervindelijk instellen.

 

De TV verzorgt zelf de benodigde audiodelay voor het geluid naar de speakers of naar de ARC.
De AVR weet dat en zal voor het TV geluid dan ook geen extra delay toepassen.
Daarbij maakt het echt niet uit of dat geluid via de ARC komt of via een extra spdif verbinding.

 

22 uren geleden, Hansw zei:

..Als ik de Yamaha aanzet schakelt hij ook de Tv in   ; kan het zijn dat de Yamaha hetzelfde signaal heeft  van de afstandsbediening als  die van de Panasonic..

 

Nee, dat komt door het CEC protocol. Dat kun je het beste voorlopig even uitschakelen in de Yamaha.Tenzij je dat wel makkelijk vindt.

 

15 uren geleden, Hansw zei:

...Ik heb wel een beetje het idee dat de beeldkwaliteit nu iets minder is dan voorheen toen ik de Sat rechtstreeks had aangesloten op de Tv..

 

Er kan verschil zijn. Daar zijn mogelijk 2 oorzaken voor.

De ingangen op de TV gebruiken verschillende instellingen (profielen)

De AVR maakt gebruik van video processing. Dat kun je controleren in de set-up.

 

Helaas ben ik niet bekend met zowel je AVR als je TV,. Wellicht kunnen anderen je hierbij helpen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

I

Beste , ik heb de soundbar verbonden met de optische kabel naar de Tv  ;  ik kan zien dat hij actief is ( lampje brandt ); maar ik krijg er geluid 

Ik heb de soundbar ingesteld op de optische stand  en in het menu van de TV gekozen voor geluid naar soundbar

Als test heb ik de optische kabel ook nog een keer aangesloten op de Yamaha maar dan komt er ook geen geluid uit

Met de HDMI aansluiting op de ARC  kreeg ik het geluid zowel op de soundbar als de mijn vorige AV receiver 

 

Ik heb de beeldinstelling in het menu van de Yamaha  aangepast naar 4 K pure en het beeld is nu wel goed

 

Wat ik ook een beetje vreemd vind  :

Ik heb nu de Blu-ray speler op HDMI1  aangesloten en de SAT ontvanger op HDMI2

Als ik nu kies voor de Sat ontvanger zie ik in het display schermpje van de Yamaha  6A  het volgende staan  :   Bovenaan   HDMI 2

                                     BD/ DVD  

                                     IN   2    

 

Ik krijg wel geluid / beeld  van de SAT maar waarom geeft hij dan BD/DVD aan terwijl die niet eens aanstaat   .  Bij de oude Yamaha Rx -v475  kon ik  een naam weergeven van de apparatuur; dus ipv van HDMI2   zag ik dan SAT staan . Ik kan mijn nog vaag herinneren  dat je  in het menu een schermpje had met een opsomming van  HDMI 1 tm 4  en daar een naam kon toekennen 

Ik heb de gebruiksaanwijzing doorgelezen van de A6  maar zie alleen een beschrijving van  SCENE 

waar je iets aan kan toekennen .

 

Mvg Hans 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...