Ga naar inhoud


yamaha rx -v6a


Hansw
Ga naar oplossing Opgelost door Old Satterhand,

Aanbevolen berichten

Beste , omdat ik al een tijdje op zoek ben om mijn Yamaha Rx-475 van 2014 te vervangen zag ik nu een aanbieding van de   Yamaha  RX -V6a

Nu las ik dat je muziek kunt streamen zoals Spotify etc   , kan ik nu ook de onbetaalde Spotify van mijn computer streamen naar de Yamaha of moet je altijd een abonnement afsluiten  Ik wil de Yamaha Rx -V6a nog als 5.1  gebruiken  en mettertijd uitbreiden naar 7.2  

Is dit mogelijk  of heb je dan kwaliteitsverlies omdat je niet de 7.2 optie gebruikt  

 

Mvg Hans 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik stream ook van pC naar Denon via thuisnetwerk omdat het veel makkelijker kiezen en zoeken is met een pC scherm en muis.

Dat kan voor Spotify premium maar of het met de gratis versie ook kan dat weet ik niet...

 

Zit deze knop in de gratis versie?Screenshot_1.thumb.png.f29c14222fa5f4d3e820bdac5a3345ee.png

 

Screenshot_3.png.447d50ae5211b6b3a41bd9f2928c48dc.png

p.s.

 

je kan voor spotify de geluid modus op stereo zetten dan is de kwaliteit perfect

op je Yamaha

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie inderdaad deze knop bij de gratis versie ; hij geeft daar mijn  TV weer  ( die is aangesloten op het netwerk )  . Ik kan het geluid ook weergeven via mijn speakers die op de AV receiver zijn aangesloten . Nadeel is wel dat ik de TV aan moet laten .

Of j de RX -V6A ook in de gratis Spotify herkend wordt vraag ik mij af  of dit niet beveiligd is in de software van de RX -V6a

 

  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, vreemd. Mijn RX-V479 heeft wel gewoon internet en de gratis versie van Spotify.

 

Maar goed, die is net wat nieuwer en heeft in 2021 nog een update gehad.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je AV-receiver de juiste netwerkadressen heeft en het logo spotify connect moet het lukken.

Misschien heb je nog een instelling vergeten.

Er zijn twee mogelijkheden:

1 de app van Yamaha doorspitten aan de pC

2 de webinterface van Yamaha oproepen en doorspitten

@Hansw

Ho wacht, is je Yamaha niet op het thuisnetwerk aangesloten ?

aangepast door Tonskidutch
vraag blauw

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg een beetje negatieve opmerking van iemand over de Yamaha av receiver en andere merken :

 

Je koopt eigenlijk een computer die de geluidsweergave manipuleert en geen natuurgetrouwe weergave geeft 

 

Vreemd want volgens mij zitten tegenwoordig overal chips in de apparatuur 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Hansw said:

Ik kreeg een beetje negatieve opmerking van iemand over de Yamaha av receiver en andere merken :

 

Je koopt eigenlijk een computer die de geluidsweergave manipuleert en geen natuurgetrouwe weergave geeft 

 

Vreemd want volgens mij zitten tegenwoordig overal chips in de apparatuur 

Onzinnige omerking van een ouderwetse audio snob. Elk device heeft immers invloed op de weergave. Voor jou doel voldoet de Yamaha prima ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Hansw zei:

Je koopt eigenlijk een computer die de geluidsweergave manipuleert en geen natuurgetrouwe weergave geeft 

 

je kan het beter zo bekijken de speciale boards en chips decoderen audioformaten en besturen de versterkers + leiden de beeldinformatie via de juiste paden naar de beeldweergave displays.

Als je al die instellingen op het front van je apparaat zou hebben en zelf zou moeten optimaliseren voor een of andere geluidbron is de ellende niet te overzien.

Dan zaten er beslist 100 en meer knopjes op die je allemaal moet inregelen.

 

die ingebouwde chip registreert de aangeleverde signalen en schakelt het juiste weergave schema (qua instellingen en passende keuzes) naar die 7 versterkers.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste , dat stelt me weer gerust 

Ik ben nu bezig de Yamaha Rx-V6a   aan te sluiten ; op advies van  het forum sluit ik zoveel mogelijk aan op de receiver zoals Satellietontvanger  , Bluray  speler etc 

Omdat de ik dan de Arc HDMI ( 2 )  op mijn TV  moet gebruiken  die van de HDMI out van de Yamaha komt  vraag ik mij af of ik mijn soundbar  ook gewoon op een HDMI van de Yamaha kan aansluiten.

In de handleiding van de Panasonic soundbar staat namelijk dat je hem op een ARC HDMI van de Tv moet aansluiten omdat hij dan automatisch het geluid weergeeft van de TV over de soundbar . Deze Arc HDMI aansluiting is dan al in gebruik door YAMAHA 

 

Mvg Hans    

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Hansw zei:

Je koopt eigenlijk een computer die de geluidsweergave manipuleert en geen natuurgetrouwe weergave geeft 

 

Vreemd want volgens mij zitten tegenwoordig overal chips in de apparatuur 

 

Ik kan die opmerking wel begrijpen.

Dat komt door het gebruik van de DSP, Digital Signal Processor.

Het komt erop neer dat het analoge circuit vervangen is door een digitale.

Alle processing gebeurt nu in het digitale domein.

Ook analoge signalen worden daarvoor gedigitaliseerd, en sommige mensen denken dat te horen.

Bij mijn Denon kan ik dat nog bypassen, alle digitale circuits en zelfs het display worden daarbij uitgeschakeld, om digitale interferentie te vermijden.

De versterker is dan stereo. Maar dan ontbreekt wel de hoog en laag regeling.

 

Ik heb in het verleden, toen mijn Audio Precision SYS2522 dual domain analyser nog werkte, daar onderzoek naar gedaan.

Vooral het gebruik van de Audyssey equaliser geeft een behoorlijke vervorming van het signaal.

Hoewel dat voor mij nauwelijks waarneembaar was bij een luistertest.

Maar dat was nog met mijn oude versterker. Met de nieuwe heb ik nog geen metingen kunnen verrichten.

Ik mag aannemen dat daarin veel verbeterd is.

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
4 minuten geleden, Hansw zei:

Omdat de ik dan de Arc HDMI ( 2 )  op mijn TV  moet gebruiken  die van de HDMI out van de Yamaha komt  vraag ik mij af of ik mijn soundbar  ook gewoon op een HDMI van de Yamaha kan aansluiten.

 

Als je dat doet dan moet je de versterker altijd aan hebben. Dat zou ik, gezien het stroomverbruik, sterk afraden.

Het TV geluid kun je ook via de optische uitgang van de TV op de Yamaha aansluiten en in het menu van de AVR configureren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké zijn we het eens. 😁

 

26 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Bij mijn Denon kan ik dat nog bypassen, alle digitale circuits en zelfs het display worden daarbij uitgeschakeld, om digitale interferentie te vermijden.

De versterker is dan stereo

 

de Direct modus instelling dus maar die is wel een beetje afhankelijk van het inkomende signaal van die digitale toespeler. Toch?

 

aangepast door Tonskidutch
blauw

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...