Ga naar inhoud


Brommend geluid Canal Digitaal receiver M7 MZ 102


Friedeltje
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Hallo, iemand enig idee of ik dit kan verhelpen? Soms na inschakelen een brommend geluid. Ook wanneer ontvanger in stand by begint met een progamma op te nemen begint het brommen af en toe. het voedingspluggetje bewegen verergert het brommen en even eruit halen en weer terug insteken kan soms het brommen doen verdwijnen. Moet ik de oorzaak zoeken in de 12 volt voeding?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een van de eerste oorzaken kan inderdaad de voeding zijn.

Mocht de ontvanger beschikken over een opslag medium zoals een hard disc kan de bevestiging van die HD in de kast ook een oorzaak zijn.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt niks. Deze ontvangers hebben een ingebouwde kaart die je niet kunt herplaatsen. De spoel zal vervangen moeten worden. Klein soldeerwerkje. De bakjes hebben 2 jaar garantie. Wellicht nog iets te regelen?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een MZ-102 heeft een ingebouwde Viaccess ORCA kaart! Kijk maar aan de zijkant naar het grijze schuifje..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De MZ-102 bestaat nog geen 15 jaar! Dat zal een Oranje/Witte kaart zijn die je ooit in een andere ontvanger zal hebben gebruikt. De MZ-102 heeft een ingebouwde kaart. Kijk maar in je ‘Mijn Canal Digitaal’. Daar zul je een kaart aantreffen met 337xxxxxx. Je losse kaart heeft 571xxxxxxx

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat de topicstarter geen M7 MZ-102 heeft.

 

Belangrijkste eigenschappen M7 MZ-102 satelliet ontvanger

Geïntegreerde smartcard

 

M7 MZ-102 HD-ontvanger met geïntegreerde Canal Digitaal / TV Vlaanderen of Telesat smartcard

 

https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/mz-102-handleiding.pdf

 

In de gebruiksaanwijzing wordt niet gesproken over een kaart die je in een kaartlezer zou kunnen stoppen.

Er wordt geen kaartlezer gespecificeerd.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh? Kijk eens naar de Topic titel dan…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mogelijk vergist de topic starter zich welke ontvanger hij heeft staan?

 

Een MZ102 heeft geen ingebouwde HD, opnemen zou alleen met een externe HD gaan.

Het brommende geluid kan dus als oorzaak door een hd worden uitgesloten.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Mimisiku zei:

De MZ-102 bestaat nog geen 15 jaar! Dat zal een Oranje/Witte kaart zijn die je ooit in een andere ontvanger zal hebben gebruikt. De MZ-102 heeft een ingebouwde kaart. Kijk maar in je ‘Mijn Canal Digitaal’. Daar zul je een kaart aantreffen met 337xxxxxx. Je losse kaart heeft 571xxxxxxx

de ontvanger heb ik 4 jaar. De kaart meer dan 10 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De MZ 102 is pas 3 1/2 jaar op de markt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvanger, ik dacht dat het typenummer klopt maar ben niet zeker, is bijna 4 jaar oud. Er zit een oranje kaart in die ik veel langer heb. In mijn gegevens staat dat er inderdaad OOK een geïntegreerde smartcard in is (Wist ik niet) hij staat echter geregistreerd op de oranje kaart. Ik gebruik een externe harde schijf. Ik woon in de Eifel, slechte internetverbinding dus vaak opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb eens even gezocht in mijn archief, het lijkt erop dat je sinds midden 2020 een MZ-101 hebt.

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...