Ga naar inhoud


Versleutelde opnames worden verstoord, frozen beeld en daarna zwart beeld


Satrobgina

Aanbevolen berichten

Beste gebruikers,

 

Ik ben nieuw hier en wij zijn gewone gebruikers van Canal- Digitaal.

Ik had eerst een X- Trend ET 9500, maar ik kreeg de laatste tijd heel veel vastlopers bij één programma kijken en 2 programma's opnemen.

Dus heb ik een nieuwe VUplus UNO 4 SKE gekocht en dacht:, nu is het opgelost. Neen hetzelfde probleem en dacht, dit is een productiefout en heb uit coulance van de winkel 

weer een nieuwe VU+ UNO 4SKE gekregen. Echter de problemen blijven, krijg iedere keer vastlopers zeker bij prime-time 20.30- 22.00, na ongeveer 45 minuten en alleen de gecodeerde zenders.

CD gebeld en de "technische man"zei: Je moet nieuwe kabels kopen en dan is het probleem verholpen. Zo gezegd, zo gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem!

Nu ben ik internet aan het afstruinen en kom ik op deze site met gelijkwaardige klachten en ben ik een logboek aan het bijhouden, wanneer en welke progromma's problemen krijg.

Het is een hele zoektocht en ik ben van plan om dit probleem aan te pakken en aan de geschillencommissie voor te leggen, maar dan moet ik wel bewijzen hebben.

Ik ben al 15 jaar abonnee van CD en wij hebben de laatste tijd geen TV genot en doen niets aan Cardsharing of zo iets. Heel eenvoudig iets kijken en een ander programma opnemen en dat lukt al niet!  Je wordt door CD met smoesjes het bos ingestuurd en ik ben benieuwd wat jullie reacties zijn

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou ben je niet de eerste.

Er zijn massa's berichten en ook met uitleg inzake het niet meer kunnen opnemen.

Daar hoef je ook die helpdesk niet meer voor te bellen om dan nog wat oneigenlijke oplossingen aan te moeten horen.

Geschillen commissie heeft ook geen zin want je mag de PayTV kaart ook alleen gebruiken in de gecertificeerde apparatuur en daar valt een Vu+ niet onder.

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom bij de club! Dit fenomeen heet ‘strafmodus’. De M7 kaart kan ‘officieel’ 4 kanalen decoderen, maar bij sommige (steeds meer) slechts 2. Dus 1 kijken en 1 opnemen (of andere combinatie). Voorheen was dat met MTV, VH1, maar inmiddels bij steeds meer combinaties(Veronica). Dit wordt door Canal Digitaal bepaalt om je vast te laten ‘wennen’ aan CI+ gebruik. De losse kaarten zouden eigenlijk allang qua softcam uitgeschakeld moeten zijn, maar de Europese wetgeving inzake vrije hardwarekeuze heeft M7 doen besluiten dit uit te stellen. Nu dus dit pesterijtje want het blijven kleutertjes in de zandbak….

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tonskidutch en Mimisiku,

 

Bedankt voor jullie reactie, maar ik snap de wazige reacties van CD. Je betaald wel abonnementsgeld, maar krijg er niets voor terug.

CD heeft een monopoli positie. Het enige gluk, wat je nog hebt is TV gemist. Wat voor zin heeft het dan om een nieuwe SAt receiver te kopen, dan had ik mijn oude X- trend ook wel kunnen houden. Zijn er geen alternatieven via sat/ duo lnb met 2e receiver ( fallbacktuner) of door 2 gescheiden kabels naar 1 voor VU en 1 voor X- trend?

Ik zeg maar wat 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, sat wordt steeds meer door de provider geknepen. Je bent nu beter af met kabel. Meer zenders en met een FBC tuner 8 kanalen tegelijk verwerken…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op een moderne tv kan je ook de Canaldigitaal app installeren.

Je kan dan programma´s terug kijken, je hoeft ze dan niet zelf op te nemen.

 

Het is een lapmiddel, maar in deze moderne tijd is zelf opnemen door de content providers als ongewenst verklaard.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...